Give me a break.



Jag och Litensak har minsann börjat skolan idag!
Det skall börjas i tid sägs det.. Liten skall lära sig.. barnuppfostran?! ^^ ... Och jag skall läsa Historia A.. Men jag skall läsa det helt i min egen takt och jag har tagit det så att jag Kan hålla på i två terminer om jag nu skulle vilja det.. Jag får dock hoppas att jag klarar det på 1 termin.
Det är onekligen hur bra som helst att kunna läsa på Ingången. Möjligheten till massa eget arbete, i sin egen takt och man tar det lite som det kommer och det är inga direkta idsintervaller och kursplaner utan mer. gör det du skall och allt som står med i kursplanen innan terminen är slut så blir det jättebra.. Och det är bara 1 lektion i veckan á 3 timmar.. och då diskuterar vi dessutom massa annat, dricker kaffe och pratar allmänt strunt. Hej, jag har världens bästa lärare!
Och att jag kan ta med Sannis är ju såklart en förutsättning.. Ljuvligt!

Och nu börjar naturkunnskapen med. -pust- Jag undrar verkligen hur jag skall hinna allt.. Vara mamma, städa, laga mat, äta? Sova`? Ja, ni vet.. kan inte dygnet bara få flera timmar? Oavsett är jag sjukt peppad och jag ser fram emot att få använda hjärnan lite igen då det känns som att den legat på is ganska länge. Sad egentligen hur fort den förfaller när man inte använder den till annat än jollra med bäbis, prata med katten och dammsuga ungefär : )

Förresten har jag fått köpt en minneskortsläsare till kameran idag men så nu kan jag slänga upp massa bilder jämt. yay me!

Anyhow.. jag svammlar mest nu. Jag är toktrött och väntar mest på att Lillälsk skall vakna och få mat så vi kan somna igen om en stund..
Måste dock renbädda sängen kom jag på.. Usch, vad drygt.. jag hade verkligen förträngt att jag drog av sängkläderna innan.
Varför skall man jämt vara så ambitiös när man inte gör klart det man påbörjat?? Slutar ju med att det är dubbelt så stökigt och man orkar ännu mindre.

Nåväl.. här blir inga barn gjorda..(tack o lov) ..Får ta mig i kragen så jag kommer i säng ngn gång!

Tack för Era fina kommentarer.. Dom värmer så.. !!
Keep it up :)

Kommentarer
Postat av: Jen

Attans vad fräsch du ser ut! :)

Och lillen då, såå söt! Vackra människor!



Vad duktig du är...

det låter tom mysigt att börja studera igen.



Ang det där med att vara vuxen:

Det hade jag ingen aning om att det var det som höll på att hända mig.

Tack för upplysningen :P

Däremot förstår jag inte den delen där jag påstås vara sååå mycket äldre.

Sist jag kollade så var det "bara" ett par dgr.

Så det så!



Puss på sötaste

2008-08-22 - 06:19:08
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Michis

Oj, jag är grymt imponerad av dig! Dra igång med studier och grejer, det kommer att gå finfint. Som du säger, skönt att använda hjärnan, min har legat i frysen i några månader, känns det som, antar att det inte blir bättre när Pyret är ute.

2008-08-22 - 08:20:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1005
Postat av: lina

Du får säga till om du vill ha hjälp med liten när du är i skolan, kan tant Lina ta liten på lång promenader :)

2008-08-22 - 19:14:17
URL: http://youngandreckless.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vackraste mamman det är du! sorry att jag varit så sablans dålig på att höra av mig, men tror nog du överlevt :-P så mkt du har på schemat! Själv fick jag bekräftat idag att jag FICK skriva uppsats på stället jag ville så HEEY i höst kommer jag till er <3 Puss puss från mig!

2008-08-22 - 22:18:30
URL: http://metrobloggen.se/josefliin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0