Hur mycket pulver finns det..?


Vet ni hur mycket pulver det är i en påse med mjölkersättning? Inte? Fråga isf mig.. JAG VET nämligen.. Det första jag gjorde när jag kom hem från std idag var nämligen att hälla en heeel påse i halva vagnen, över golvet och i en påse med kläder.. Jag hade lixom lastat vagnen med packning och Sanna satt i bilbarnstolen.
Jävligt smidigt Elin! Not.
Jag svor högt och länge och Sanna skrek hysteriskt. Är man hungrig skall man banne mig ha mat direkt och Inte om två minuter. Haha! Skruttungen!
Så jovars ... livat vart det och skönt att komma hem.
(och självklart hade jag precis dammsugit två min innan jag hällde ut allt pulver med)

Men nu har man dammsugit .. Igen. skurat golvet, duschat, ätit, kokat mjölk och flaskor och tvättat ett par maskiner kläder. Det luktar rent och fräscht och liten sover.. för nu iaf.
Hon har haft en hemsk kväll med magen och knappt sovit alls så jag räknar med att hon sover en liten stund extra nu.. kanske..
Skall försöka lyfta in henne i sängen och se om vi inte kan sova lite.. är trött och kall och vill mest gosa ner mig med henne. 

Helgen var i alla fall bra och trevlig men det är alltid skönt att komma hem!
Fick dessutom bada! Finally! Jag som har längtat såå! Dock var det kallt som tusan.. meen, det var det helt klart värt!

Vad har Ni gjort i helgen?

Kommentarer
Postat av: Michis

Oj, har det varit helg? Jag noterade i och för sig att min man var ovanligt mycket hemma... Hmmm... Skämt åsido, har inte gjort så mycket i helgen, men min bästa kompis från barndomen tittade förbi och fick paket av mig i alla fall, vilket jag tyckte var kul, vi fikade och grejade! :)

2008-08-11 - 07:20:27
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1005
Postat av: GuppyFisk

Tack för ditt stöd! Blev väkt av telefonen idag, min sambo ringde och berättade att vi får tillgång till huset vi vill hyra redan idag! Gud, vad glad jag är! Ska bli så skönt att få större plats och så småningom göra fint i barnrummet :)

Men bara att ha en trädgård kommer bli så skönt, även om det regnar ;) Jag får väl sitta ute ändå och njuta, haha.

Såg att du också fick ett täcke sytt i lappteknik. Jag fick det första på bilden (som du ville ha först) tror jag. Är så nöjd! Hon är verkligen jätteduktig på lappteknik! Själv syr jag vetekuddar, det enda jag kan i princip :D

Iaf, hoppas du får en trevlig dag!

Kram

2008-08-11 - 08:47:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24711
Postat av: Lina

haha jag känner igen det där med MAT - NU! :D Typiskt det där med ersättningen överallt bara.. men, jag antar att både du och din lilla skrutta överlevde :)



Hoppas ni får en underbar dag idag! kramar

2008-08-11 - 11:52:10
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Linda m. 4 barn

ha ha, ja så kan det gå ibland...typiskt när man precis städat med.

I helgen var vi på fest och sen slappade vi mest tycker jag.

2008-08-12 - 18:49:13
URL: http://tolovisa.blogg.se/
Postat av: Jen

Tillåt mig asgarva: MOHAHAHAHA!

Hämnden är ljuv...s



Det är dock riktigt skönt att höra om fler tjolade

folk än en själv,

jag känner mig lixom inte lika ensam längre :)

(jag kan dock inte påstå att du är i samma klass som mig än.

Jag gjorde ju ändå diskmedelskuppen med flit,

det var ju inte så att jag "råkade spilla" in det

i maskinen...hrm!



Älskar och saknar dig oerhört mycket, puss

2008-08-12 - 19:59:39
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0