Kärt barn har Många men inte alltid fina namn!

Snor lite inspiration från Anna och skriver min egna lilla lista på Sannas smeknamn :)

Vi börjar med de vanliga.. Dom där som bara är som "tilltalsnamn", vardagsnamn:
Lilla skrutt, gosungen, hjärtat, Sannis, mammas älskling, vackringen, lilla ängel, lilla gos och myspottan... Och sedan finns det nog många jag inte minns på rak arm. Det är så många!

Sedan finns det dom där kanske mindre vackra men ack så kärleksfulla som används när vi är extra mysiga och gosiga:
Lilla råttan, lilla goytingen, lilla korven, ET och rumpnissen...

Sedan har vi dom där som kommer när hon äter, badar, kräks ...:
Kräkapa, Spottkobra, badanka, bajskorven, kisskorven, bajsungen och skitunge, matvrak, Hulken ..
Måste tillägga att dessa sägs med extremt mycket kärlek och hon är den vackra spotkobran jag vet! :)

Sedan kallar ju mormor henne för Gollum.. Men det nämner vi inte här!

Nu vill jag veta vad ni kallar era barn/djur för smeknamn! : )





Lilla Buselusen :)

Kommentarer
Postat av: Michis

Vad fina ni är!



Ingen bebis än ju, men Pyret, Bökis, Gnorveln heter den redan i magen... ;-)



Och Chip kallas för Terrorn, Snoppdjuret, Goshoran... :D

2008-08-31 - 12:17:03
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Jen

Men du är väl inte nykter!? -mutter-



Ho ho! Vilka namn du har lagt till med...:D

"Spottkobra"...skummis :P

2008-08-31 - 18:22:49
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

Ähm, visst men kisskorv och bajskorv!?

Nja, snarare tultis, lillfjant, busunge, portolomeos, tönt, pluttis, megafjant osv.

Du vet de där normala namnen. -flin-



Sov gott ängel...(om du bara visste alla namn jag har på dig) :D

2008-09-01 - 00:02:40
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Cikoria

tack för din fina kommentar, jag ville göra täcket till dig och din dotter, helt utan tankar på att få något i retur. din glädje är min glädje.



jag kallade min dotter för "Fia Lotta Pruttson Skrutt" väldigt ofta ;)

Nu kallas hon ofta för "Fisen" eller "Mini"

Inte för att hon fiser utan för att det bara hängt med i flera år. Att kalla henne Mini är inte populärt, men hon är mitt sladdbarn, även om hon snart fyller 17 så är hon "Lilla Minst"



nu blir jag sen till jobbet ;) igen. Ha en bra dag.



kram

2008-09-01 - 07:11:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/
Postat av: Susanne

Inga barn här men kissekatt ungen har många kääära namn..

Officiellt går hon under Kajsa, men oftast blir det lilla råttan, älkling osv..

Haha, nu när jag väl skulle skriva kommer jag inte ihåg ngt av de andra inofficilla namnen.

2008-09-01 - 07:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0