Blue...



Blue is a pretty color...
Mina fötter börjar bli blå på sidorna.. Jag vet inte riktigt om det är hälsosamt?! Men om det blir värre kanske man får ringa bm imorgon. Dom ser ut som stockar mina fötter!
J och T skrattade och sade att det var det värsta dom sätt.. Jaha.. jaja..Det är av sina nära man skall få höra det. *ler lite*

Har iaf fått storhandlat och nu tänker jag inte gå ut ur lght mer innan lillskrutt kommer.
Nu får det vara bra!
Jag har iaf allt jag behöver hemma .. tror jag .. förrutom bröd som jag glömde köpa.. Men jag har lite kvar och så har jag knäckebröd. Men knäckebröd är ju förstås både nyttigt och gott så det får duga!

Men nu finns iaf både elinmat, kattmat, blöjor och div. annat som man skulle kunna behöva.
Jag tackar gudarna för J och T som tar hand om mig och kör mig och handlar och hjälper till att bära! Just nu hade det varit svårt utan dom!
Klart att det hade funkat men det känns som en oerhörd lättnad att dom finns!

Fick ännu mer papper från fk imorse..  det tar aldrig slut.. alltid är det ngt mer som behövs .. eller skall fyllas i .. eller det ena med det fjärde..
Som sagt.. sjukpänningen har fortfarande inte kommit.. trots att dom fått alla papper och jag blev sjukskriven redan 1 april.
Sad to say it men ibland verkar dom som ett gäng inkompetenta idioter hela bunten. Kanske finns det folk som har positiva erfarenheter av dom men jag är verkligen inte en av dom!!
Just nu skulle jag nog kunna bränna dom på bål allihop.

Sedan är jag inte alls hormonell eller folkilsken just nu. *ler lite*

Nu blir det Samarin och sedan sängen.. Det är nog det mest förnuftiga.. Klockan är strax halvtvå och jag är trött och mätt av knäckemackor..
Herr Greger sover redan.. min lilla prins och stolthet..

Ha en fin onsdag och ta hand om Er!

Kommentarer
Postat av: Jen

He he! Gelehärtan klarar jag mig utan.. men knäckebröd...de e gott, spec med kalles randiga på!

-flin- Love u!

2008-07-09 - 01:38:24
URL: http://www.pansky.bogg.se
Postat av: Erika

Man önskar alltid att man har det man inte har och jag vet att det är ett ordspråk och jag säger det inte alls rätt men jag säger det ändå.

Jag tycker det är så mysigt med stora magar och din var verkligen stor. :) Jag trodde jag skulle bli jättestor eftersom att jag är själv ganska stor men jag gick inte upp så drastiskt under graviditeten heller. Men folk frågade om jag väntade tvillingar, ingen aning om varför.. kanske ville de vara snälla eller så. Min var verkligen liten.



Haha. Ja alltid bäst att räkna till sin fördel. Som jag sagt till alla gravida. ÄT PRINCESSTÅRTA! Haha.. jag fick ett tips om det när jag ville att förlossningen skulle starta. Jag gick ut på en promenad, hoppade runt i lägenheten, sprang upp och ner i trappor (konstigt nog hade jag sjuk energi under graviditeten) och toppade det med princesstårta, tre timmar senare var det igång. Och hon som tipsade mig sa att tre av hennes vänninor åkt in efter att ha ätit princesstårta. Köp sån där fryst jäkel och ät upp själv, det gjorde jag. Världens bästa grej! Haha.



Min son fyller 1 år på Torsdag. :O Så sjukt snabbt det går. Fattar ingenting. Han är stor nu. Nästan vuxen.

Åh tack! Han är sån till personligheten också, haha.. bara pussas och gosas och skrattar. Charmar alla. Haha.



Ha en superbra kväll och jag håller tummar för dig!



Oj, bloggkoll.. absolutely! Har aldrig fattat bloggkoll.. har sett folk med en sån där loga på sin sida men aldrig fattat vinken.. kanske ska skaffa mig en sådan. :)

2008-07-09 - 01:48:15
URL: http://theerika.blogg.se/
Postat av: Petra

Å va mysigt, snart är det dags!!! Är du säker på att det bara är en?? Shit vilken mage du har!!! Vila massor nu för det behöver du!!! Om vi inte hörs mer innan det är dags så önskar jag dig lycka till med förlossnigen å sr fram emot bebisbilder!!!

2008-07-09 - 10:16:48
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Petra

Men där är du ju!!! Nu vet jag ju, råkade tappa bort dig å så hamnade jag här igen men nu har jag sparat din blogg, hihi!!! Du får väl gå ut å gå så det kommer igång någon gång!!!!!

2008-07-09 - 17:29:16
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Lina

jaa rosa är verkligen fint... men tyvär tycker inte min sambo det :(



Får nog vänta tills sängen är på plats ändå.. beslutsångest



hoppas du haft en bra dag! kram

2008-07-09 - 18:47:28
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: katja

En liten undran..eller något..Du borde verkligen ringa och kolla dina fötter.Låter precis så som jag hade i slutet av min graviditet..och det visade sig vara havandeskapsförgiftning. Håller tummarna för att du inte råkat ut för det! Sköt om dig

2008-07-09 - 22:57:11
URL: http://svartaenglan.blogg.se/
Postat av: Josefin

GRAAAAAAAATTIS TILL BEBISEN :-D



Är så stolt över dig och så stolt över den lilla söta flickan som vågade titta ut i tid :-D



PUSSAR

2008-07-10 - 18:25:40
URL: http://metrobloggen.se/josefliin
Postat av: Tezz

GRATTIS!! Förstod att du hade åkt in då du inte skrivit varken här eller varit inne på msn=))

Ser att du fått en dotter va underbart!!!!

KRAM Tezz med familj!!!

2008-07-10 - 22:00:03
Postat av: Petra

Nämen åh...va kul du fick en flicka!!! STOR GRATTIS kram till dig å lilltösen!!! Ska bli så roligt att se kort på den söta....KRAAAAAM!!!!

2008-07-11 - 13:15:35
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Erika

OJ! Nu ser jag att folk kommenterat! GUD! Har du fått din lilla nu? Åh jag vill ju se bild! ÅH STORT GRATTIS! SJUKT MYCKET GRATTIS!

2008-07-11 - 15:35:08
URL: http://theerika.blogg.se/
Postat av: Linda m. 4 barn

jag utbildar mig till undersköterska.

Upp med fötterna högt upp, det är ju jobbigt för fötterna och benen att bära upp en gravid kvinna dagarna i ända ;-).

Det samlas vätska i dina ben och blodet har kanske svårt för att ta sig uppåt i benen igen om du är svullen.

Sätt dem i kallt fotbad och lägg upp dem högt...palla upp med kuddar i sängen eller soffan så ofta du kan och släng upp fötterna där.



Att det är blått beror på dålig blodcirkulation så du behöver fotmassage också !

Be maken massera eller gå till nån fotsalong

2008-07-12 - 18:47:31
URL: http://tolovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0