Goodmorning Sunshine!




Godmorgon!

Sitter här med en gigantisk mugg kaffe och försöker komma underfund med vad som är upp och ner och bak och fram på världen..
Lillskrutt somnade inte förräns vid halv fem inatt och vi var uppe 8 igen.. inte så mycket sömn mao!
Det är helt klart värt det men jag vore väl onekligen lite tacksam om hon kanske kunde sova liite mer på natten..
Fast det är klart ..Lilla magen som spökar så nu hoppas vi på underverk med magdropparna från Semper!
Alla andra tips tas tacksamt emot oxå!!

Dessutom har vi inget varmvatten. Pannan är paj! Och jag kan säga att lever man för sina duschstunder varannan, var tredje timme så är det ganska katastrof! *suck*
Meen..jag kan ju lika gärna duscha "underdelen" kallt.. lika bra om den förfryser och ramlar av. Jag tänker då minsann aldrig använda den igen! Huvaligen! Annars har jag funderar på en amputation. Rakt av bara.. typ.. under naveln och över knäna..Det borde funka det med!!
Ja, jag är sjukt trött på det här nu.. och ja, jag kommer aldrig våga använda den igen. Därav:
I don`t need it!

Idag blir det brorsbesök. Det är nästan lite pirrigt eftersom vi inte träffats på ett par år nu.. Inte för att vi har dålig kontakt men han bor i Oslo och jag i Gbg och vi är ungefär lika snabba båda två.. Men vi messar då och då och vi ringer ngn gång i halvåret.. Det funkar bra så..
Vi får se vad dagen har att erbjuda helt enkelt!

Förresten har jag kommit på att jag och mat funkar inte under "stress" .. Är liten vaken kan jag inte äta.. jag blir tokstressad och det funkar inte.. Jag måste verkligen jobba på det. Dagar utan mat .. som igår utan mat funkar inte i längden. Jag förstår ju det jag oxå..Det är bara så svårt.. och sedan har man ju ingen matlust heller ..
blöh.
Dropp anyone pretty please?

Ta hand om Er och ha det fint i solen..
Ni som har semester.. Njut! Snart är det vardag igen! : )

//E

Kommentarer
Postat av: Michis

Ta hand om dig med... Jobbigt med död värmepanna! :(



Och jag hoppas du läker ihop så fort det bara går, för det verkar inte så himla skönt det där... :/

2008-07-23 - 10:44:03
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Det var troligtvis inte magont eftersom hon bara skrek på nätterna. Men lite emmelanåt knep det i henens mage och då brukade jag göra cykelrörelser med henne och lägga henne åt sidan när hon skulle sova/åka vagn.

2008-07-25 - 10:42:59
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Cikoria

Hej. Din baby är toksöt :)

Tack för intresset för täcket.

En annan har anmält intresse före dig men inte lämnat sin address. Hon har enligt sin blogg åkt iväg över helgen. Är det ok om du får besked på måndag?



Krama och gosa söta bebisen från mig.



2008-07-25 - 16:36:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/
Postat av: Linda

Hej!

Hittade din blogg genom tumadre..

Mysig bebis du har - jättesöt ju och såå liten... Grattis föresten =)

Angående det här med magont på lillan så hade jag samma problem med min lille kille.. Tänkte försöka förklara hur den här massagen som jag fick lära maj som funkade bra..

1. Massera hel och halvmånar på litens mage.

Du börjar med höger hand (helmånen)under naveln, massera inte för mjukt och inte för hårt med du ska ändå trycka till lite. Sen tar du vänster hand och gör likadant fast bara en halvmåne, börja ovanför naveln. Gör det 10 ggr.

2. Masssera vattenhjulet.

Börja uppifrån, över naveln. Tryck in lite och dra ner över naveln och fortsätt med andra handen.. Gör den rörelsen också 10 ggr.

3. Ta båda benen och pressa dom upp mot magen ett par gånger..

Dessa övningar ska du göra varje dag och helst flera gånger..

Lycka till med litens mage =)

2008-07-25 - 20:07:15
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Emelie

vilken söt bild :)

2008-07-27 - 17:47:52
URL: http://emeliesten0ngers.blogg.se/
Postat av: Cikoria

täcket är ditt om du mailar mig din adress



[email protected]



2008-07-28 - 19:51:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0