My precious family...

 
<--Vilken skall bort? :)


Jag började dagen med en lista över bla vad som skulle ske idag.
Den såg ut såhär:

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag? (Fredag 27/6-2008)
→ Dricka kaffe hos Tina och gosa bäbis.
→ Tvätta alla Tarzans kläder.
→ Försöka klippa Herrn´s framklor.. (tvivlar dock på succé där)
→ Fortsätta projekt boa/storstädning.
→ Göra iordning barnvagnen.


Frågan är: Hur långt kom jag?
Jo, jag tog mig hem till Tina, gosade bäbis och drack ..vatten.. i ungefär 3 timmar innan jag var så trött att det var dags att bege sig hem igen. Söta Tina lämnade dessutom en halvnervös Elin med bäbis och sade att: Åh, vad bra att du är här.. Jag går och duschar nu! Haha.
Spännande med tanke på att jag knappt sett Moa på senaste.. Men Moa var alldeles glad och sprallig och vi hade en mysig halvtimme med lek och jollrande..och jagande. Herreknut, vad barn kryper fort och jag vaggar sakta!!

Sedan ringde tele som vanligt ganska frenetiskt halva kvällen när jag kommit hem, jag lagade middag, vilade med Herr Greger och slökollade på tv och diskade..
Storstädningen gick kanske inte så vidare bra men jag fick sorterat alla Tarzans kläder i färger så nu ligger det en mörk maskin i tvätten..
Vagnen är halvfärdig.. Lakan är på men eftersom sängkläderna ligger i tvätten så får resten komma på när det är torrt imorgon kväll eller så..
Lådorna som kläderna skall ligga i städade jag ur och dammade och gjorde klara igår så nu är det bara att vänta på att kläderna blir torra, sortera i storlek och sedan får dom ligga där och vänta!

Sheisse, vad verkligt allt blev när jag pillade med allt det här.. Eller rättare sagt .. när jag lade på lakanet i barnvagnen.
Känns hur knepigt och underbart som helst att om ungefär 13 dagar kommer det ligga ett stycke kärlek däri och vara alldeles, alldeles underbar och söt.
Och Min.. min, min,  bara min!
Då har familjen utökats.. Jag, Herr Greger och Lillälsk.. ♥
Jag längtar som ett barn på julafton!
Hur i hela friden kan man älska någon så mycket som jag älskar dessa två varelser.. ?

Herrn´s klor blev dock inte klippta idag heller. Han blev arg och sur och ville inte alls vara med på det!
*suck* Ibland är han en avig j*vel : )

Igår hade vi dock onekligen roligt.. Jag har ju som tidigare nämnt väldigt mycket nallar och många av dessa står i mina bokhyllor i vardagsrummet.. Så efter att ha tvättat och torkat dessa så skulle dom på plats igen.. Till Herr Gregers stora glädje!
...Mamma ställer på plats, Herr Greger kastar ner... Mamma ställer på plats.. Herr Greger kastar ner..
Om och om igen.. Haha. Han hade så roligt min älskling.. Att hans ngt höggravida mamma pustade och stånkade över allt böjande verkade han strunta fullkomligt i! :) Meen, det var det helt klart värt. Har extremt dåligt samvete över att jag inte orkar leka lika mycket med han nu.. *suck* Men att springa runt, runt i lght just nu är ingen höjdare.. även fast vi gör våra försök.. : )

Nåväl.. nu är man nyduschad och redo för sängen.. Skall bara natta liten först .. Obligatoriskt..

Känns dessutom som att humöret är lite bättre än innan ..
Herregud, vad dessa hormoner gör saker med en..
Jag skall vara glad om jag har några vänner kvar efter det här..*ler lite*

Jaja.. just nu är jag bara tacksam för min kanske lilla men ytterst underbara familj.
Min mening med livet.

Sov så gott änglavänner och ni andra bloggare därute i Sverige..
Era kommentarer värmer och får mig att fortsätta blogga!

Avslutar med lite bilder från gårdagens lek....♥

        


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha ha! Vilket härligt förhållande ni har, påminner om mitt och Rob´s:

Rob slänger kläder på golvet, Jen plockar upp.

Rob slänger kläder i soffan, Jen plockar upp.

Rob ställer kaffekoppar vid datorn, Jen plockar bort.

Rob ställer kaffekoppar på v-rumsbord, Jen plockar bort.

And so on...

2008-06-29 - 11:56:51
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0