Älskade Astrid.. Må du vila i frid i Nangijala.

 



"Nu ska jag berätta om min bror. Min bror, Jonatan Lejonhjärta, honom vill jag berätta om. Det är nästan som en saga tycker jag, och lite, lite som en spökhistoria också, och ändå är alltihop sant. Fast det vet nog ingen mer än jag och Jonatan. Jonatan såg verkligen ut som en sagoprins, det gjorde han. Hans hår glänste precis som guld, och han hade mörkblå, vackra ögon som det riktigt lyste om och vackra, vita tänder och alldeles raka ben."


Jag är onekligen lite kär i Jonathan. Jag har nog alltid varit det. Jag vet inte om det är för att han påminner om någon eller för att han är Han helt enkelt. Och för att verkar vara en av de finaste människorna som gått på denna jord.. och helt klart en av de vackraste..
Blev alldeles lycklig när jag upptäckte att serien gick på svt1 idag .. Klart man var tvungen att titta! : )
Är ju inte direkt så man hade så mycket annat för sig.. och ja, jag prioriterar faktiskt bort väldigt mycket för att få titta på Astrid Lindgren.. Och spec. bröderna Lejonhjärta!

Astrid Lindgren är nostalgi och trygghet. Trots att jag faktiskt skall erkänna att jag fortfarande är Livrädd för både Katla, Tengil och Riddar Kato. *ler lite*

Men det är något magiskt med hennes filmer/böcker.. Det kan ingen ta ifrån henne.
Hon har en förmåga att trollbinda en och ta en alldeles långt bort och in i en annan värld..
Man behöver det.. även som barn. Att få fly lite, att få lite magi, lite vackra sagor och se hur det var förr i tiden.

Tarzan skall helt klart växa upp med hennes filmer nära tillhands!
Jag är inget fan av alla dessa nya barnprogram. Jag tycker det är alldeles för mycket våld och hemskheter och jag förstår inte att allt som visas ens Får visas.

Det var bättre förr!

Ge mig Björnes Magasin, det riktiga gamla disneydags, trolltyg, trasdockorna, fragglarna, bumbibjörna och alla de andra guldkornen!

Haha. Ibland inser jag att jag låter som 65 istället för 25.. Men jag känner verkligen såhär!

Ha en fin natt mina kära läsare!


Vad tycker Ni om dagens barnprogram och vilket gamla barnprogrammen saknar ni mest?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag sa faktiskt det ganska nyligen, det är fan pinsamt att Astrid aldrig fick pris :/

2008-06-15 - 02:32:24
URL: http://annaphe.se
Postat av: jannica

Godmorgon , vad har du för planer för dagen?

2008-06-15 - 09:05:20
URL: http://goldenrain.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sv: Tack :)

Ja det borde du göra!

2008-06-15 - 10:07:05
URL: http://typperra.blogg.se/
Postat av: jayne

ha ha ha.. ja du hur låter då jag... fram med Bebbes godnatstund..Drutten och Gena.. Televinken... John Blund... ha ha ha...85 istället för 40??

Älskar Astrid.. jag med.. HON kunde göra sagor... för alla åldrar

2008-06-15 - 10:15:48
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag älskar Astrids filmer. Alla vi barn i bullerbyn, Emil, Bröderna Lejonhjärta, mio min mio.. Kajsa Kavat! listan kan göras lång..



Puss

2008-06-15 - 20:13:49
URL: http://metrobloggen.se/josefliin
Postat av: Jen

Gahh, satt just och tittade på Alla vi barn i Bullerbyn, såå mys. I övrigt så är jag ett stort fan till Bumbibjörnarna...sjunger ständigt på deras intro när jag är glad...det enda negativa är att jag då får en putt sambo. -Jen´s sångröst är kanske inte så bra som hon själv vill tro- :)

2008-06-18 - 19:26:13
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0