En dag av trötthet...


image11



Ungefär sådär känner jag mig idag.. Som ett litet, slitet grönt monster med kaffekoppen i högsta hugg, håret på ända och inte en tanke på att byta om från nattline till ngt mer propert! Dock skall jag faktiskt byta nattlinne och duscha. Jag är skabb!
Förvisso är jag lite nervös över det där med duschandet.. med tanke på viss trötthet finns det risk för att jag somnar, rammlar ihop och ruttnar därinne i badkaret. Jag borde nog kanske sitta!
Tror badande blir bra! Det är skönt och avkopplande!

Sara Brightman, Shania Twain, Siebenbürgen, Thåström och Afzelius.. bland annat.. En fin liten lista som spelas medans jag pratar med Josefiin, dricker te och diskuterar vissa av livets mindre bra människor.

Tänkte ha städdad idag men änsålänge har jag inte gjort något alls. Förrutom att dammsuga hallen. Och det kommer man inte speciellt långt med om man har en hel lägenhet som skriker efter vård.
Nog för att klockan "bara" är lite efter tre och det finns många timmar kvar att göra saker på.. Så hoppet är inte ute ännu.

På fredag åker jag hem till mamma igen. Blir att åka till Oslo och lilla (18åriga) nyopererade kusinen och hälsa på honom. Sedan tänkte jag försöka hinna träffa C och E innan man åker hem med. Får se vad som hinns med. Stannar nog tills måndag iaf!

Lillskrutt mår bra därinne tror jag.. Han bökar, sparkar och tumlar runt alldeles lagom.. (förrutom hela nätterna när hans mamma vill sova och inte springa på toa 17 ggr) :p
Hjärtljuden ligger stabilt på 146-149 ungefär och bm säger att han låter alldeles stark och frisk!
Men man är oavsätt paranoid och det kommer inte släppa innan jag får honom i famnen och vet att allt är bra!!
Det är så mycket som kan ske.. lilla älsklingen..
Har dessutom gått upp 1 kg igen ...
Men har bestämt mig för att när Liten väl är ute så skall vi banne mig börja motionera jag och han! Han får ligga i vagn och agera hejjaklack! Han skall inte behöva ha en tjockismamma! :s

Förresten så är det snöstorm ute! Vart kom den ifrån undrar jag lite?
Jaja.. jag tycker ju faktiskt att det är mysigt så jag klagar inte.. Men lite konstigt är det allt att det kommer såhär i slutet av mars...Växthuseffekten kanske?

Jobb har gått bra förrutom att man varit skadat trött både lör och sön. Nu är man mer eller mindre handikappad och det känns lite som att höfterna lever sitt eget liv och inte sitter riktigt där dom skall .. och mina fötter ser ut som svullna elefantfötter.. men jag antar att det ännu en av graviditetens charmdrag..*suckar lite*
Men appropå fötter skall jag förmodligen få nya skor snart.. eller ja, inte riktigt nya ..men nya för mig. Mirkos gamla.. Dom är alldeles underbara och jag är kära i dom och nu skall han ge dom till mig! Och kanske sin tv med. Ha!
Han tycker om mig! ;) Och jag tycker om han!
Träffade han och flickan en stund i lördags efter jobb och det var alldeles mysigt och länge sedan sist!

Sådärja.. Dags för soffa, bok och greys. 

Ta hand om Er.

//E

Kommentarer
Postat av: Cikoria

tycker jättemycket om ditt sätt att skriva!

jag läser några inlägg varje gång jag kikar in, nu vet jag hur gammal du är ;) ett år äldre än min ena grabb, eller om du hellre vill - två år yngre än min ena grabb ;)



KRAM

2008-09-07 - 12:19:59
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0