Finbesök och Teater.

image72image73

På söndageftermiddagen kom Emma. Min sötabästa sedan högstadiet. Man fasas verkligen över hur fort tiden går. Det verkar inte alls länge sedan.. 
men det är faktiskt tio år sedan vi lämnade de kvava klassrummen, de blå och gröna skåpen, Per-Hugo, Ozzy Osbourne och festerna hos Pierre och Tobbe.
En liten livstid.
Vi var så unga. Och trodde vi var så mogna.. Men vad visste vi om livet egentligen? Vad visste vi om hur det var att vara vuxen, att ha ansvar och vara mogen. Trots att jag tror vi trodde vi visste allt det där då. Nu vid 25 har jag insett att jag inte vet någonting alls om hur det är att vara vuxen mer än att det innebär så mycket mer än vad jag trodde från början.

Men jag och Emma hade i alla fall en underbar kväll/natt .. Vi hälsade på Emmas kusin och lilla sötdotter. Emma lagade mat och vi tittade på film och fnissade åt gamla minnen och dagböcker och låg och tjattrade tills det egentligen var alldeles för sent. Men underbart var det. Och det sker alldeles för sällan efter att hon flyttat till Oslo och jag flyttat till Göteborg.

Igår spenderades dagen med möte på mvc med bm och soc. *suck* Mina nerver ligger utanpå och tillslut var jag så trött i hjärnan att jag bara ville kräkas och gå därifrån. Vi får se hur det går helt enkelt.
Men det handlade i alla fall om att jag skulle få ha kvar Carina som min kontaktperson.. Men som vanligt är det då självklart soc som bestämmer eftersom det är dom som betalar.

Sedan blev det solmys med Sofie och Simone i Kungsparken ett par timmar innan vi alla drog oss hem var till sitt.
Onekligen lite solbränd och stel i ansiktet : )

Nu bär det av till Ingången. Istället för skola.. Eller ja, som en lektion skall vi på teater och se Brott och Straff av Dostovjevski. Har planerat att läsa boken i flera år men aldrig kommit mig för. Men ja, en tre timmars teater fungerar nog lika bra. Kanske tar jag tag i att läsa boken efter det.. Eller inte..

Annars har jag precis läst klart "Nu vill jag sjunga dig milda sånger". Läs den! Jag kan inte säga det tillräckligt många gånger. Sök på adlibris eller liknande för den lär vara billig. Den var helt fantastisk och jag grät som ett barn vid ett flertal tillfällen! Så otroligt rörande, målande och alldeles, alldeles underbar! Läs den!

Time to go... Även fast jag egentligen skulle kunna ge min högra hand för att få sova en timme eller två.
Well.. det får bli senare!

Ha en fin dag i sommarvärmen!

Kommentarer
Postat av: Martina

Den boken är grymt bra ja!

2008-05-06 - 15:43:59
URL: http://queenofparanoia.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Tack så mycket för kommentaren! :)

2008-05-06 - 17:28:51
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Jenny

Gahh! "Snott bilden.." hrm, låt gå då. Men endast för att jaag är din enda fiende och vän i ett. Det måste bara vara nåt speciellt. -flin-

2008-05-07 - 09:02:45
URL: http://www.pansky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0