Theres was then and we have Now.

image76


Ja, jag är en listfreak och jag skall ärligt erkänna att jag snodde den av http://www.tumadre.blogg.se/! :)


För 5 år sedan:... Var jag tjugo år, inte lika bitter och påväg att säga upp mig från Rasta, flytta till Göteborg och starta ett nytt liv med nya erfarenheter efter ett breakup från ett 7 år långt förhållande, för mycket småstadskvaller.. Herregud, vad naiv jag var inser jag nu! Dock är jag glad över mitt beslut trots att det var impulsivt, förhastat och ogenomtänkt! I´ve comed a long way!

För 3 år sedan:... 22 år gammal zebraflicka med huvudet i sanden, in och ut ur psykvårdens system med allt vad tabletter, terapi och en liten incident som resulterade i sjukhus, nära döden och kidnappning av Mamma till Strömstad, sommarjobb på gamla jobbet och en möjlighet att hitta fotfäste och mening igen. Mamma, Anders. Praktiken, Strömstad och vännerna räddade mig. Återigen!

För 1 år sedan:... 24 år gammal. Mitt tre och ett halvt åriga förhållande tog slut och en period med fullt ös tog över. Alltid skedde det något och alltid var det människor runt en. Våren/sommaren var den bästa på många år. Sällan har jag skrattat, lekt och varit så mycket "tonåring". Alla fantastiska vänner, flirtar, parkmys och hemmafester var fantastiska. En gång och kommer aldrig mera åter. Det är nog lika bra dock. För mycket öl, jobb och pojkar.. Det är nog med 6 månader... Det livet är över nu!!

För 3 månader sedan:... Februari. Var gravid i 4 mnd och gjorde nog inte värst mycket mer än att plugga samhäll, sova och gå till Mvc två ggr i veckan.. Träffade Sofie och Jen ganska mycket. Agerade hobbypsykolog under större delen av månaden och jobbade de flesta av mina sista pass för ett tag på Okq8.

Igår:... Spelade alfapet med Mamma och Jen, grillade, solade och brände mig och skvallrade och skrattade en massa. Var på Nordby och stötte på en gammal men otroligt kär flamma, blev kväsvag och åkte hem igen...Efter att ha ätit mjukglass förvisso! ;)

Idag:... Tog årets första dopp, läste bok, åkte buss hem från mamma, åt korv på Håby med Jen, träffade Tina, Kim och Sara för ett glas fanta och lite skvaller för att slutligen komma hem, slänga sig i soffan och kolla på "Sprängaren". Snart är det bedtime!

Imorgon:... Målning i nya second hand affären med "Ingången", Mammagrupp på mvc kl 15 och sedan hem för att stressa ihop ett fördjupningsarbete om Hemlöshet. Ynk!

Om ett år:... 26 år .. förhoppningsvis inne i mammarollen med allt vad det innebär, lite pluggande kanske.. förhoppningsvis i en annan läghenhet eller åtminstone en renoverad lägenhet, bättre ekonomi, trygghet, stabilitet och en frisk Son/Dotter!!!

Kommentarer
Postat av: Tezz

Listor är kul. Har du ngn bra jag kan få ;) Kram på dig o magen o såklart tok-greger.

2008-05-12 - 21:49:15
URL: http://3ez.blogspot.com
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

När man är gravid är man tröttare än vanligt. Men när man blir mamma får man supermammakrafter och orkar vakna 15 gågnger per natt om det ska vara så. Det handlar om ens inställning också. Låtsas att ud är pigg och drick mycket kaffe så klarar du dig : Motion, frisk luft, bra mat är A och O. Ju längre tid man sitter och slappar desto tröttare blir man.

2008-05-12 - 22:16:34
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Jen

2008-05-14 - 21:06:35
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

Vet inte vad som hände.....jag och elektroniska saker du vet. Hrm! Klart du kommer fixa allt vad "mamma" står för. Det vet jag garanterat. Puss

2008-05-14 - 21:08:20
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0