Slida!



Martina är återigen i färd med att lära lillskrot flera nya fina ord. Idag var det ordet Slida som skulle läras in. Tydligen finner dom detta extremt roligt båda två om man ser på bilden ;)
Och självklart pratar vi inte om snusk nu utan om slidan man stoppar morakniven i.
(Jag vet nog hur ni tänker, snuskhummer!)
Dessutom har Tant Märtha gett henne ett nytt smeknamn.. Juckarn.. ^^ ehm.. alltså. det ser så ut.. både dansar och "juckar" samtidigt .. Helt klart så übersöt att man bara vill äta upp henne! Min lila judejuckare..
Och ja, jag kommer självklart sluta kalla henne för dessa saker när hon blir så stor att hon börjar prata/härma/förstå!

Well.. vägde mig igen när jag var hos Martina. Min våg är inte riktigt till att lita på så det får bli ngn form av veckovägning hos M har jag bestämt. Och tro på fasen... det har banne mig gett resutat! 2 kg på 6 dagar! Inte illa pinkat inte!
Jag funderade på att fira med en påse chips men jag gjorde inte det. Så jag är ganska stolt över migsjälv.
Men alltså .. 2 kg i veckan.. Då kanske jag klarar precis mina 8 kg till jul och så vinner jag och så skall Martina få sitt straff.. Moahaha.
Jag frågade bäb innan när jag i ett anfall av frustration var påväg att ge upp och bara ville glufsa i mig allt jag såg.. Skickade sms: Bääb.. varför i helvete utsätter jag mig för det här? Remind me again please? Ynk.
Får tillbaka: För din hälsas skull, men framförallt för att VINNA!

Haha. That´s my girl! Tack för peptalken bäb. Jag behövde det!

Har förvövrigt lyckas slarva bort en hel låda med julpynt. Hur i hela friden lyckas man? Finns inte någonstans alls?!
Suck. Ibland blir man vansinnigt trött på sig själv och sitt svikande minne!

Nåväl.. Imorgon det finbesök från Malin. Är nog ett par år sedan vi sist sågs.. Vi lyckades aldrig ses när hon bodde i Gbg men däremot nu när hon flyttat till Sthlm.. Konstigt ;)
Kan tänka mig att det blir en alldeles förträfflig dag med alldeles för mycket kaffe, massa skvaller och massa nostalgiprat från gamla goda Rasta/CarestHell tiden.
Jag ser fram emot det!

Dags att försöka sova lite.. blir städ och promenaddag imorgon. Om vädret tillåter!
Just nu är det minus 7 grader och stjärnklart.
Vackert som synden men sjukt kallt.. Känns nästan lite elakt att ta ut skrutt då.. Blir ju kallt när man andas och allt.. trots halsduk :s
Eller.. är jag paranoid igen? :o

Ha en trevlig vecka mina vänner!

Såg förresten idag att ni är hela 9 stk som prenumerar på mig på Bloggkoll.
Vem är ni som läser?  Berätta gärna även ni som Inte prenumererar.. Ni är ju trots allt ungefär 40 stk som läser dagligen!

För er som Inte lagt till mig på bloggkoll.. Gör det gärna!
Knapp finns i vänstra sidspalten.

Slänger in lite bilder från Martinafikat ..

    


Kommentarer
Postat av: josefin

Hej, mitt namn är Josefin och jag har under x-antal år följt dig genom livet. Jag är en som följer dig med bloggkoll. Jag är ingen psykopat, bara Josefin. En liten sak med alldeles för mycket i huvudet. Förresten, Aj löv jo.

2008-11-24 - 01:51:43
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: Joanna

Jag följer såklart din blogg! Via bloggkoll Förståss, för jag är för senil för att minnas alla bloggadresser, haha.



Dock lyckas jag inte kommentera så ofta, har inte kunnat göra det alls på en evighet, vet inte vad som är fel?! Tänkte att jag försöker nu iaf.



Nej nu svamlar jag alldeles för mycket, joanna är trött som en gnu.



Godnatt.

kramar på

2008-11-24 - 04:07:42
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: emily

hahaha jaa lite snushummrar måste jag medge att ni är ;)



Va duktig du är med vikten!!! Imponerande, verkligen!!

2008-11-24 - 14:02:27
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Petra

Tackar!! Fina smeknamn, hehe. Hur går det å vara mamma då???

2008-11-24 - 18:40:53
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inte säkert du kommer ihåg mig. Vi skrev en del innan du kläckte!! Men det va ju ett tag sen. Kommer från Lidköping. Men du har nog glömt...

2008-11-24 - 20:05:06
Postat av: Petra

Typiskt, nu kom inte namnet med på förra...

2008-11-24 - 20:05:44
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Petra

Hehe, ingen fara!! Nä jag har träffat en kille som bor här så därför är jag nästan helt bosatt i strömstad nu. Ska bara sälja min lägenhet å ordna med barnen. Men jag trivs jätte bra här! Men du bor väl inte här nu?

2008-11-24 - 21:07:16
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Jen

Jag är en 25 årig tant med samma snuskhumor som dig.

(det är dock inget jag talar högt om)

Jag bor ca 25 mil från dig, ringer kanske 1 gång i veckan -harkel- och läser din blogg dagligen.

Jag bor med en sk sambo, 2 vovvar och 2 katter.

Mitt sociala liv är en enda röra men jag är nöjd ändå.

Jag har ju den bästa vännen i hela världen...dig!

Love to love you darlinka!

2008-11-25 - 08:44:14
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: mumari

Aaah så sör hon är lilla bebis! Jag är lantis, det absolut första jag tänkte på när jag läste ordet "slida" var just moraknivar ;o) Hehe

Ha en underbar dag!

2008-11-25 - 09:12:21
URL: http://mumar.se
Postat av: Cikoria

hej. jag har inte bloggkoll men har en länk till dig på min blogg... läser inte varje dag men läser ikapp varje gång jag kikar in.



du vet att jag gillar ditt sätt att skriva och att din tös är så gudomligt söt :)



kram i vinterkylan

2008-11-25 - 20:22:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0