Skräckupplevelsen del 1

 

 


Den stora tandläkaren dagen!

Skrämd till vansinne lämnade jag älsk hos Tant Märtha och begav mig med kanske inte bestämda men vackliga steg in på tandläkarkontoret.

Jag förklarade att jag var säker på att inte överleva och förklarade min skräck samt ställde den obligatoriska frågan:
"Hur många patienter har du mist då.. ?" Han log snällt och svarade .. "Ingen än sålänge"
Ha, got ya.. Än sålänge.. Så han Räknar med att förlora någon? Ja, då blir det väl jag då!
Jag satte mig motvilligt i stolen, likblek och med knutna händer ..
Gör det fort, prata inte och skada mig inte var mina sista ord.
(Jag tror faktiskt han skrattade lite åt mig.. även fast jag inte förstår varför)

Med tanke på att man delvis går på Soc och inte har råd att bekosta sådant här själv så var detta endast en undersökning för att göra ett kostnadsförslag för att skicka till soc..
Han pillade och grejjade .. Samtidigt som han klappade på mig, log mot mig och frågade hur det gick med mig.. Hade jag inte vetat bättre hade jag nästan trott han var sympatisk!!?

Väl färdiga efter 15 långa plågsamma minuter var det dags att höja stolen till normalläge och kliva ur. Men ack nej. Med stolen i normalläge kom den plötsliga känslan:
Shit, jag måste antingen svimma eller spy..eller helst båda... och rummet började snurra hiskligt fort..
Jag såg tandläkaren titta på mig med bekymrade ögon när han frågade hur det var och jag tänkte att: Titta inte på mig för då snurrar det ännu mer.. Vaatten pep jag och det fick jag.. Haha. Han måste ha tyckt att jag var en riktig mes.. Efter fem minuter var jag dock bättre och kunde sakta men säkert flytta mig över i en annan stol...

Så kom dödsdommen.
Jag visste att jag var tvungen att fixa två tänder som jag bitit sönder p.g.a tungpiercingen.. Men där blir det rotfyllning.. i båda. Två tänder till måste oxå fixas p.g.a den jävla piercingen.. pluss två hål.. Samt att ALLA 3 visdomständer måste ut eftersom dom enligt tandläkaren ligger: "Åt helvete fel."
*suck*

Så ja, dog jag inte sist så lär jag göra det nästa gång. Ynk!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahahha men stackars söt!

Men jag kan inte låta bli att skratta så som du beskriver det hahaha :P

Får lite flashback från när du tog blodprov :P

2008-10-09 - 12:53:38
URL: http://youngandreckless.blogg.se/
Postat av: doll

haha :( stackars dig! <3

jag har tagit ut min tungpiercing, slog bara av tandflisor stup i kvarten. ska också¨dra mina visdoms. en måste dom t.om operera ut!

2008-10-09 - 17:36:33
URL: http://sangha.blogg.se/
Postat av: C

Det kommer att gå bra nästa gng oxå Vacker nickar

Och shit vad fin bloggen är!!

pussa på

2008-10-09 - 21:19:29
URL: http://vinterskugge.blogg.se/
Postat av: Jen

Ohh my -piip-!

Stackars lilla sötaste....

vilket helvete du har framför dig.

Samma här dock.

2 till ska ut hos mig. ysch!



Love

2008-10-11 - 10:20:07
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Martina

Sanna ser ju jääävligt road ut på detta kort! Haha...hon har nog redan börjat öva Immortalposer...

2008-10-12 - 17:19:01
URL: http://queenofparanoia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0