Utan cigg och kaffe i 14 dagar försmektar jag på denna ö ...



"Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå, men det kan vara svårt att tro när man inte ser den"



Något säger mig att jag borde gå och duscha medan jag ännu har orken.. men samtidigt finns ingen ork?
Det är ... kallt och kroppen känns stel..Lite kvällsillamående.
O andra sidan vet jag att det kommer kännas bättre efter en dusch. Det gör det alltid.
Denna ständiga o företagsamhet!

Dagen har varit som de flesta andra. Promenerande, lite skola för att sedan avslutas med kaffe för mig och lek för liten hemma hos Tina.

För att skryta lite har jag inte ätit chips på en vecka... det känns bra. Jag skall väl erkänna att det delvis är en ekonomisk fråga men även en fråga om sugenhet. (är det ett ord?) Jag är i alla fall inte sugen.
Tanken på varken mat eller godis är lockande alls.
Jag vill kunna leva på kaffe, cola och vatten! Varför kan man inte det för?
Min Martina sade något om extrema vitaminbrister och diverse igår när vi diskuterade min kost
(makaroner, fruktpuré, vatten,kaffe,cola).. Och att tanterna på vårdcentralen förmodligen hade fått en chock av resultaten....
Men jag hävdar bestämt att jag inte förstår vad hon menar. Alls!
(av den enkla anledningen tänker jag banne mig inte gå och kolla heller... det är ju onödigt lixom .. slösa tid på det viset!)

Oh well... det återgår väl snart till normalen igen .. en påse chips och dagen och mängder pasta..
Självsvält har aldrig varit min grej. Jag är lixom inte den typen. Trots att jag skulle ljuga om jag säger att jag inte har önskat det ibland!
(förlåt, jag vet att man egentligen inte får skämta om sånt)

Nu är förresten kaffet färdigt. Appropå sådär...

Har fått pysslat ihop lite i familjealbumet idag förresten. Ett sådant där från när man var liten ni vet. Det kändes som att det var dags. Man börjar bli gammal, det har kommit en ny generation och allt det där.
Sedan är det faktiskt betydligt mycket roligare med kort i album än på dator/lösa i kuvert ...
Jag bjuder på ett par bilder av Tant som Liten...
(ja, jag var blond. Väldigt blond. Ja, jag är kanske fortfarande blond. Käften)

                          



Nu lyder frågan:

Strömstad eller inte Strömstad i helgen?
Orkar jag?
Jag vill träffa VackerC såklart... men.. allt det andra då?

Kommentarer
Postat av: Jen

Pluttis! Vilken sötkaka du var..är. Ehm! :P

Chips!! Det var länge sen.

Sist jag skulle köpa det så fann jag att de innehöll 13 olika E ämnen.

I en påse med friterad potatis!!??

Gah!

Godis däremot kunde jag inte motstå igår... :P

Love to love you!

2009-04-15 - 23:57:21
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Joanna

Naaaw, vilken sötkaka du var som liten! :D



Och jag röstar inte för Strömstad, jag röstar för Örebro ;) haha



*kramar på i all evighet*

2009-04-16 - 08:18:49
URL: http://lyckligprick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0