Grått blir Silver.. Idag skimrar det lite!




Ni vet dom där dagarna när allt känns hopplöst. När ingenting går just Eran väg och allt känns kaos?
Precis så kändes det igår.
Det var en sådan där känslostormande dag där det pendlade från att visa fingret till tokgråt till lycka.
Ostabilt.

De senaste dagarna har varit .. hemska.
Jag har känt mig så jävla maktlös, ensam och sliten att jag inte har vetat i vilken ende jag skall börja.

Som ni vet så kom magsjukan i onsdags... Pang.
Detta efter endast tre dagar med bra ätande med tanke på den nästan två veckor långa förkylningen hon hade innan.
Men man tänkte endå att: Ok, det varar en dag, eller två.. så går det över... Sista gången hon kräktes var igår. Med andra ord 5 dagar senare.
Att få i henne mat har varit hopplöst .. det som kommit in har kommit ut.. och det som kommit in har kommit in med våld.
Man känner sig så elak att jag finner inga ord. Även fast jag såklart vet att det för hennes bästa.

Mat skall intas lite, men ofta.. vänja magen. Ok, I get that...
Men imellan det... imellan allt gråtande, gnyande, tröstande, kramande så skall man försöka hålla det någonlunda sanitärt så ungen kanske kan bli frisk någon gång oxå ..
Så man springer som en tok imellan och försöker att få tiden att räcka till, armarna att bli fler och dygnet bara lite, lite längre.
Man tvättar kläder konstant.. på 90 grader såklart.. (die motherfuckers!)
Man kokar nappar och skedar och skrubbar leksaker.
Man byter sängkläder, torkar golv, torkar spy ...

För att börja om .. igen och igen och igen....

Och när min egen mage började krampa här i förrgår kom jag på att jag förmodligen inte ätit på om det var två eller tre dagar, knappt druckit vatten utan bara kaffe... kaffe och mer kaffe.
Nyttigt Elin.
Och ja, man vet alla hur det går när man inte äter.. äter man väl så mår man skit.. så jag vette fasen.. jag åt lite makaroner imorse iaf.. och lite av skrutt´s fruktpuré igår.. eller om det var förrgår... anyhow.

Men mitt i misären igår kväll ...så kom en kär vän online och vi pratade i flera timmar. Det kändes bra och det lugnade mig ganska betydligt.
Han är en bra kille.. en som är ganska mycket som mig. Han förstår.
Oh well. det var i alla fall precis det jag behövde!



Dagen idag har varit grymt mycket bättre om man nu ser till både Liten´s mat och mitt humör!
Så mycket som hon har fått i sig idag har hon inte gjort i princip sammanlagt sedan onsdagen så nu är det bara att kämpa vidare!
Vätska får jag fortfarande knappt i henne dock.. tips???

Fick dessutom besök av en gammal vän som flyttat till Malmö tidigare idag. Trevligt som attans att komma ikapp lite, dricka lite kaffe och ligga och bli klappad lite på!

Hann förövrigt med en promenad både till lekplatsen, sjön och affären idag. I två omgångar dock.
Och det skall tilläggas att jag fick bära henne halva vägen hem från sjön.. Men ja, är man sjuk så är man.. då får man sitta på armen lite mer än vanligt.

Nu är det plugg som gäller. Jag ligger efter. Som fan.

Hur skall jag hinna ikapp?

Tell mee?!?!



Nu är jag glad att påsken är över. Den förde inget gott med sig ...
Nu är det ny vecka och nya tag!
Det känns skönt!

...Imorgon är en annan dag...

Slänger in lite bilder från att sötkorven Sofie var på besök...
(alla bilder är klickbara)

                                                     
 
                                                            

Kommentarer
Postat av: Martina

Hm, alla bilderna verkade inte vara klickbara nej, men men :P skitsöt som alltid och du såg väldigt fin ut i solen. Märks inte att det vart någon magsjuka hos er eller att du är sliten :P



Ja, nu ligger du kanske efter lite i skolan, men skynda långsamt. Och inte vara uppe hela nätterna och plugga utan försök sova på natten, ät regelbundet så huvudet och orken finns med dig. Och om det är nåt jag kan hjälpa dig med på håll, hojta. Jag är inte så dum som jags er ut :) Det ordnar sig. Nu när det känns bättre och du har lite mer energi, ta vara på den och se till att behålla den på ett bra sätt.



Pussigos

2009-04-13 - 23:14:39
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Martina

Och angående sötnosens dåliga vätskeintag. Du har säkert redan provat med sådant hon tycker om. Annars vet jag inte, men hon klarar ju sig. Det kommer nog.

2009-04-13 - 23:16:17
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Tezz

vätske ersättning!!!!!!!!!!

Kan man göra enkelt själv och får bara ge en matsked åt gången.

Mycket viktigt.

Fick receptet på sjukvårdsupplysningen...

ska jag kika upp det?

2009-04-14 - 08:08:57
URL: http://mamtezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0