Renoverar... i hem och själ!





Det kändes som att det var dags att börja renovera lite igen.
Möblera om och sånt där .. trots att jag gör det lite nu och då. 
Jag tror det är nyttigt och bra för själen... Sedan att jag tänkte försöka rusta upp lite med kommer inte göra saken värre.

Kanske slipper man snart se alla minnen som har etsat sig fast i tak och väggar.


Skall försöka hitta något relativt stort tyg och få fixat min symaskin på något vis så jag få satt upp ett draperi runt sängen.. Och kanske kan man gå på loppis och se om man hittar lite hyllor och så.. Jag målar och rustar gärna upp dom så dom kan hänga på väggen vid sängen... Kul med projekt. Frågan är väl mest färgvalet.... Svart?
Så blir det som ett mini-sovrum i vardagsrummet. Jag hade gillat det.

Mitt gamla sovrum ser mer och mer ut som ett barnrum... Dock behöver det såklart tapetseras och rustas därinne .., men det får komma när man har lite mer pengar och så... Just nu fungerar det inte..
Dessutom finns det ju ingenstans att göra av liten under tiden heller..
Oh well... Det är sådant som löser sig.

Just nu är jag nöjd med min möblering, med att alla, och jag menar alla kläder... är sorterade efter färg,storlek, rensat ut det som var för smått.. Sorterat och tvättat leksaker.. (en del i alla fall)
Jag har ett kök som skiner och en tvättkorg som är nästintill tom och en frys där det börjar sakta men säkert fyllas upp med mat till lilla spöket!


Ja, vem hade trott att man skulle fastna i hemmafru träsket egentligen?
Det känns ... konstigt.
(självklart känns det bra oxå.... men ..gammalt?)

Skogspromenad med dagis imorgon och sedan till stan och träffa Sofie.


Ha en underbar helg ni alla...  Vad har ni för planer?

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, Elin massa duktig!! Måste ses i nästa vecka innan jag flyttar! Åh sådan ångest, jag har så mycket att göra. Suck, stön, åååh, vill inte flytta Elin!!!>.<

2009-08-28 - 09:50:59
URL: http://Http://schess.blogg.se
Postat av: Tezz

WOW du är ju som gjord fört ;)

Mysigt med skogspromenad med dagis.

Hoppas du, sessan och spökkatten får en trevlig helg!!

2009-08-28 - 11:07:10
URL: http://mamtezz.blogg.se/
Postat av: Jen

Ahh vad du är duktig! :)

Klart man misstänkte att du kunnat bli en hemmafru...-tss-

:D



Planer och planer.

Sjukdom hägrar så tiden fördrivs med sömn, sömn och mera sömn.

Men det kan vara skönt det med. :)

Puss puss

2009-08-29 - 12:17:28
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

Ha ha ha! Ja det är klart, det hade jag oxå gjort om jag legat i toaletten... -yuick-

:D

2009-08-30 - 10:21:45
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0