Loved Ones...





Ibland så blir det tyst.
Då hittas hon Här ... Mitt i leksakslådan!
Söta ungen!


Nu har den lilla marodören nästan precis somnat och tur var väl det för hennes mamma började känna sig relativt klar för inläggning där ett tag.
Något pluggande som jag så starkt planerat blev med andra ord inte av idag.
Jag hoppas på bättre lycka imorgon helt enkelt.
Hade dock min första dag i skolan idag och det kändes bra. Det skall bli skönt att få börja använda hjärnan lite igen och inte "bara" vara mamma.
Jag antar ni vet vad jag menar?!

I övrigt så får ni banne mig hålla tummarna för att vi skall få lov att behålla våran dagisplats som vi fått från och med slutet av Augusti. Det vore så himla skönt. Både för liten och för mig skulle jag tro.
Hon kommer utvecklas, få nya vänner och lära sig massa nytt medan hennes mamma även hinner både gå i skolan och plugga lite dagtid.
Allt hänger som vanligt på detta med pengar och soc. Man får inte det, kan inte det .. det går inte.. bla bla bla. Så vill det sig riktigt illa så fungerar det inte p.g.a mina mammadagar som jag har kvar. Men jag håller hoppet uppe!

Dagen har varit lugn annars.. Skola i ett par timmar och sedan lek och kaffe med Moa och Tina. Som vanligt med andra ord.
När det väl började bli tid för sängen och de små var trötta och kinkiga tog vi med dom in och satte dom i badet. Oerhört uppskattat av dom men kanske inte lika kul för föräldrarna som var ungefär lika blöta ... ^^
Och varför måste alltid Mitt barn dyka ner med hela huvudet i vattnet och äta det? Dricka det.. vad hon nu gör?
Hon får faktiskt både vatten och välling annars! :)





Ang. inlägget om karln så kommer jag ta bort det. Inte för att det inte stämmer men för att det känns .. Det känns helt enkelt inte rätt.
Han känns dock rätt och han gör mig glad.
Har jag tur så kanske han dyker upp imorgon igen. Men vi får se...

Och det bästa av allt är väl att Lilla spöket tycker fasligt mycket om honom oxå och gärna tyr sig till honom!!
Igår somnade jag .. på stört mitt på dagen.. Skulle bara krama lite på honom.. Och sov gjorde jag i två timmar...Medan liten och stor lekte, åt pizza och kramades. Fantastiskt.

Kvällen spenderades med Gremlins, bad och närhet.
Man kan lixom inte önska sig något mer när kvällarna är på det viset.
Att sedan vakna och känna någon som kryper tätt intill och håller dig ännu hårdare och pussar på dig är förstås ganska fantastiskt det med!


Oh well.. Det blir sängen nu.. Trött som en spade och man får väl försöka samla kraft till morgondagen med.
Vad den nu ger...
Ta hand om Er älskade vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0