This is the first day of my life...




Första dagen på Dagis blev en hit!
Från första sekund sprang hon direkt in, tog för sig av leksaker och ville socialicera sig med både andra barn och fröknar.
Inget pip och inget gnäll!
Förrens vi skulle gå såklart.... Det var mindre kul..
Men snart kommer dagarna där bli längre och jag förmodar att det blir bättre då!

Förövrigt tokcharmade hon alla och hennes mamma var som en stolt tupp! Det var trots allt 3 andra barn som skulle börja skolas in idag dessutom!
Min var dock den det pratades mest om... En glad, framåt och trygg unge! Det känns fint att höra och man blir glad och känner inombords att man kanske faktiskt är ganska bra endå?

Lite mindre bra är väl däremot att hon faktiskt är väldigt liten. Hon är ½ år yngre (minst) än alla de andra barnen. Det känns lite skrämmande om jag skall vara ärlig...
Men känner jag min lilla tjej rätt så kommer det gå som en dans och jag kommer inte ha någonting att oroa mig för.. hoppas jag!

I allra, allra värsta fall får hon sluta och så får vi börja om, om ett halvår. Det är inte värre än så! Ingen skall lida här inte! 

Det blev en tidig morgon idag.. vi är inte vana vid det. Vi gillar det förövrigt inte heller. Alls.
Gnällfaktorn har varit ganska hög hos oss båda skulle jag tro.. men även det kommer väl bättra till sig bara man får lite rutin på det hela!

Nu är det dags att plugga lite och sedan sova.. Skola och Dagis imorgon!

Ta hand om Er mina fina!

Kommentarer
Postat av: mumari

Vilken underbar sötnos! Jag förstår att hon charmar alla!

Och jag har saknat dig kära SagoElin^^

Kram!

2009-08-25 - 06:09:44
URL: http://mumari.com
Postat av: T

Men lilla lillan då! Hur gammal är hon? Jag vägrade lämna min innan hon fyllde 3.. formade henne hemma först så att hon blev en god människa innan jag släppte henne bland de andra;)



Åh, bullar! Med vanilj? Bara att skicka hit en påse eller tre!

2009-08-25 - 06:52:48
URL: http://www.starfucced.se
Postat av: Tezz

Härligt att det gick så bra=))

Hon är en riktig charmis,

precis som sin mor ;)



Hoppas det fortsätter såhär,

de äldre barnen kommer säkert

ta hand om henne och fröknarna

med, minsta flickan,

de säger väl allt=)

KRAM och ja du är bättre än BRA!

Kanon är Du.<3

2009-08-25 - 08:47:17
URL: http://mamtezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0