När i hela friden skall man lära sig?




Ja, jag säger det igen: När i helvete skall man lära sig?
Man dricker inte direkt ofta...och man kan inte dricka samma mängder som innan. Det Går faktiskt inte.
Inte nog med det så reagerar min kropp allt sämre och sämre på alkohol och minnesluckorna är timtalslånga.
Nej, det har tappat sin charm helt enkelt.
Det är faktiskt inte roligt. Inte alls!
Kvällen blev som ni kanske förstår.. katastrof.
Jag sparar er för detaljerna. Det ni behöver veta är att jag inte har någon tele. Är det någon som är intresserade kan ni alltid maila erat nummer så hör jag av mig eller så.

Och när det kommer till att grunda innan ev. fylla så funkar det Inte med 2½ timmes sömn, 1½ kanna kaffe och en proteindrink.
Det går inte! Nej, icke!
Och Nej, mitt dåliga kosthåll har Inget med att göra att jag är tjock, försöker banta eller dylikt.
Jag har varken bara tid, råd, ork eller lust! Det är så simpelt som det. Och ja, jag vet även att detta inte är speciellt nyttigt för kroppen!
Idag har jag dock varit duktig.. ganska. Förrutom påsen med chips som jag smäckte i mig halva av till frukost så lagade jag middag nu på kvällen. Äggröra och tärnat bacon! Det ni!

Förresten tittade jag på: Du är vad du äter innan. Grät och fick mig 47 tankeställare. På ett ungefär.
Dags att börja om, göra rätt.
Det håller inte.
Jag förgör mig själv!

Jag vill inte vara sådan här!

Nu skall jag försöka plugga lite och sova snart. Samla krafter!

Kram på Er.
Och tack för alla supersöta grattishälsningar m.m.


När demoner rider mej, och förlamar mej
Jag kryper på golvet, jag försöker stå upp
Jag förstår inte varför
Det är som om jag vill gråta ut
Nåt måste ut, ut ur min kropp
Dom ljus som jag tände, dom har brunnit ner
Jag måste söka ett nytt ljus, så jag kan se

Men jag ska gå hel ur det här, jag ska gå hel ur det här
Till varje pris, jag ska gå hel ur det här

Kommentarer
Postat av: ina-bina

När jag flyttar hemifrån (igen) ska jag bjuda över dig & Knodd på GI-middag med trerätters + dessert. Sen ska vi kolla på valfri omtyckt filmrulle, rulla runt på Twistermattan och slå knutar på oss, tills vi kiknar av skratt!



Så det så.



Förövrigt är det bara min föredetta sambo som kallat mig så innan. Jag tycker om trasselsudd. Det är sött :)

2009-02-06 - 02:22:27
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Tea

Känner igen det där med att varken ha tid, råd, eller lust att laga middag.

Fick ofta frågan hur jag gick ned i vikt så snabbt efter graviditeten och svarade med två olika svar:

- Det kallas att vara sönderstressad singelmamma till spädbarn eller

- Metoden kallas fattigdom.



Nu är det ju lite bättre tider för mig, och jag hoppas att det kommer vända för dig med, att ta sig igenom livet med ett barn på axeln handlar om ständiga prövningar. Och plötsligt kommer man bara på det: Jag måste ta hand om mig för att orka ta hand om henne.

Typ.

2009-02-06 - 12:26:59
URL: http://tea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0