Fjärilsfladder.

 

 

Kroppen försöker slappna av. Lugna andetag. Spänn dig inte.
Men myrkrypningarna kommer som ett brev på posten. Jag ligger kvar ett tag. Som jag brukar. Innan jag känner att tålamodet börja tryta och jag förstår att jag inte kommer få sova ännu på ett bra tag.

Tröttsamt.
Jag skall snart upp och jag behöver den lilla sömnen jag får.

Det ligger en vacker pojke bredvid. Jag brukar sova så tryggt bredvid honom. Jag vet inte vad som hänt de senaste två nätterna. Jag förmodar att det är skolstressen som biter på nerverna igen. När jag tänker efter så var det samma sak förra terminen. Och förra igen. Med andra ord är stress inget bra. Inget bra alls.
Dock fick jag alla rätt på uppgifterna jag skickade in i psykologin. Skönt. Ett stressmoment borta.
Hundra kvar.

Pojken har som sagt kommit tillbaka igen.
Sakta tar han sig in i mitt liv. Under min hud.

-Var försiktig fina du, I breake so easily.


Han skapar trassliga känslostormar, fjärilsfladder och magiska nätter och jag borde förmodligen springa.
Men benen bär mig inte.
Eller så är det helt enkelt att jag inte vill.
Cause together we make magic.

Vi får se vart det bär. Jag vågar inte tänka längre än en dag i taget.
Det räcker så. Jag behöver inget mer. Just nu.
Det är förövrigt ett av mina nyårslöften. Sluta sukta efter mer.
Nöj dig någon jävla gång Elin. Allt behöver inte vara perfekt. Var glad över det du har istället.

Och med dom orden tar jag ett sista bloss och går och kryper ner bredvid den vackra pojken och låter min kropp trasslas ihop med hans.
Ett.

Sov gott mina fina, snälla läsare.
Glöm inte bort mig för att jag är sporadisk… Jag kommer alltid tillbaka!
Alltid!

 


Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag skriver bara det jag själv känner :-)

Och angående desigen av bloggen så är de lika jättefin oavsett vem som gjort den.

Ja, jag vet väl inte om jag ska ta på mig allt för mycket. Har ett kök utan tapeter och ett halvfärdigt sovrum att bli klar med först :-D

Ha dig en riktigt bra dag

2009-01-16 - 09:46:44
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Stefan

Och du...ta det lugn bara. Du behöver inte stressa med nåt i ditt känslomässiga liv. Där är det viktigaste att man tar hand om varandr, och framförallt, lyssnar till vad den andre har att säga. Utan att bilda sig en egen uppfattning om innebörden.

2009-01-16 - 09:49:38
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Tezz

Heej=)

Härligt med magi i vardagen..=)

Hoppas allt är bra med dig o barna!!

KRAM Tezz

2009-01-16 - 14:41:18
URL: http://mamtezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0