Förlossningen.. En annan lista...


 

 

(Man Får se sliten ut när man nyss kommit till BB halv fem på morgonen och har gjort allt värkarbete hemma!)

 


Hur började den?
Som kissenödighet.. Då kom första värken. Sänt från helvetet. (trodde jag då)
Hade inte packat BB väskan eller förberätt mig alls.. Jag tänkte nog lite sådär att: Om jag inte packar förstår han att jag inte är redo att föda ännu. Det gjorde han inte .. ^^ (Det blev ju såklart ingen han heller) ^^
 

När åkte du/ni in till förlossningen?
Vi åkte ca 04. Vi blev inskrivna kl 04.15.


Varför?
Jag insåg att jag var påväg att dö av smärta och jag längtade efter knark!


Vem/vilka åkte du in med?
Sofie kom på natten.. sedan kom Jocke och Thomas och hämtade oss och körde in oss till förlossningen. Vär där kom Även Pax vid halv sex på morgonen.


Fick du/ni åka hem igen?
Eh, nej. Jag var öppen 10 cm och redo att börja krysta. (dock så Ville jag hem -host-)
 

Vilket sjukhus skedde förlossningen på?
Östra Sjukhuset i Göteborg.


Hur mycket var du öppen när ni kom in?
10 cm... all ready to go! Yay me!


Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen?
Allt gick väldigt fort ..egentligen.... men det blev dramatiskt trots allt med hjärtljud som försvann, kanyler, sönderstuckna armar och händer, sugklocka, tappade massa blod..


Vilka/vilken var med under förlossningen?
Pax och Sofie.


Tog du nått smärtstillande?

Ville men jag hann inte. Lustgasen hade ingen effekt. Skitgrejjer!


Grät du?

Tror inte jag grät förrens hon var ute. Då grät jag en flod.


Vad tyckte du var jobbigast?

Alla jävla folk som sprang runt och härjade.. Jag var ju vettskrämd som det var.. Men såklart var det ju för Liten´s skull så det var ju värt det helt klart men.. fruktansvärt jobbigt.
Det ondaste var nog annars ryggen...

 

Var du rädd för något?
Mest folken.. Och såklart liten´s hjärtrytm.. men som sagt.. allt gick så fort och jag var lite beyond av smärta!
 

Hur lång tid tog det?
Ca 12 h från allra första värken.
 

Hur ser du på förlossningen idag?
Den var fantastisk. Egentligen.. om man bortser från vissa av dom där problemen. Men helt klart en helt otrolig upplevelse jag gärna vill göra om!
Dock vill jag inte stanna på sjukhuset 4 dagar och jag vill inte sy och jag vill få lov att stanna hos mitt barn!


Dock hade jag kanske föredragit att Inte sitta själv med en jävla massa värkar.. det var lite skrämmande..


Hela  förlossningsberättelsen kan ni läsa här.

Slänger in en bilddropp från förlossningen... Bilderna är som vanligt klickbara.

    


  1. Nyss inkommen till BB.
  2. Men aj, förhelvete! Lägg av att fota och gå hem! -morr-
  3. Världens finaste unge har landat! <3
  4. Färsking... men min fråga är: Vart är snoppen? :o
  5. Lycka är ett för litet ord.
  6. 6 påsar blod senare.. tackar.
  7. Och tack återigen för alla vackra blåmärken, spräckta kärl och trasiga händer.

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Aj det där blåmärket såg inte roligt ut..



Men att ha ha sötnassan på bröstet ser så mysigt ut :D

2009-05-17 - 11:24:55
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Åh, det finns inget finare än nyfödda bäbisar med sina mammor.

Men det verkar så fruktansvärt läskigt att föda barn :/

2009-05-17 - 14:47:46
URL: http://brothersonahotelbed.blogg.se/
Postat av: queen

vackerE och vackerS. kramas

2009-05-17 - 22:43:17
URL: http://marieelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0