Hurra for 17 maj!




Idag är det Norges Nationaldag för dom som kanske har missat det.

Jag och älsk firar inte i år. Mer än med Web-tv och jag skall unna mig en glass sedan när vi går till affären.
Jag känner att i år är hon för liten för att uppskatta något firande men nästa år! Då banne mig.
Då blir det att återskapa traditionerna från när jag var liten.

Det innebär då:
  • Klä upp sig i fina, fina kläder.
  • Åka till Oslo och titta på tåget.
  • Äta så mycket glass att man nästan kräks.
  • Köpa svindyra jättefina ballonger.
  • Äta på restaurant

Och avslutningen sker på Tusenfryd. Oslos motsvarighet till Liseberg!
Jag längtar!


Kommentarer
Postat av: Jen

Lovely! :D

Jag hänger på med vovvar. :P

Tänk om Sverige kunde varit lite mer stolta över sitt land och firat ordentligt...

Nää, här är man mest rasist om man sjunger Nationalsången på självaste skolavslutningen. :/

Idioti!

Patriotism för sjutton, vet ingen vad det ordet betyder!?



I övrigt så vill jag gärna se dig i en sådan söt liten röd klänning.... ;)

Puss

2009-05-17 - 19:45:08
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0