Vilse i Göteborg...




Så hände det igen...Suck!

Jag och Mia bestämde oss för att dra på äventyr och åka till ÖB.
Eftersom det ligger så jävla dumt så måste man åka både buss spårvagn och buss.. Sagt och gjort.. Spårvagn it is..
Ser att bussen kommer i det vi rullar in i Gamlestaden och Mia skriker:
-Det är våran buuuuuss.... Kuuuta!

Och vi springer.. hoppar på bussen.. försöker hämta andan .. och bussen åker..
Plötsligt efter en liten stund säger Mia:
-Men den hääär går ju inte rätt!

Alltså .. ni som känner mig vet att: Springa.. sedan hamna på fel buss.. för att sedan ja.. saker inte blir som man tänkt .. ungarna börjar bli griniga..
Ehm.. Jo.. Elin var kanske inte den gladaste människan på en halvtimme..

Resulterade i avhopp på första bästa hållplats och därifrån gick vi. Jag Vägrade åka mer då!

Men till ÖB kom vi .. efter mycket om och men.
Att jag dessutom inte har någon nagel på min lilltå gjorde inte promenaden direkt skönare.. Men det var fint väder och egentligen är det synd att klaga!

Då budgeten är skral som vanligt, handlades det inte så mycket förrutom lite skurgrejer, bröd och en korg till Liten´s leksaker.. Den var dock nedsatt till 25:- så det var inte farligt.
Sedan lyxade jag till det och köpte en ljushållare till balkongen som var hur söt som helst.. Även den för 25:- ..
Så ja.. lite lyx och lite bra blev det.

Nu var det ju dock mest äventyret vi var ute efter och det fick vi ju! ; )

Idag blir det Playdate hos Mia.
Återkommer säkerligen med bilduppdate ikväll!

Vad pysslar ni med Idag?




...Och vi gick och vi gick och vi gick...

Kommentarer
Postat av: ina-bina

Haha, ÖB var det cykelavstånd till från vår lägenhet :P (liiiite långt att gå dock)

2009-05-06 - 12:38:37
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Abbe

Vore det inte lättare att ta ÖB på backaplan? eller kanske inte, vet inte var du bor.

Låter ändå som om resan var ok i slutet.

En annan roar sig med att tvätta en dag som denna =P

2009-05-06 - 15:49:59
URL: http://www.fetasteutgavan.se/blogg.html
Postat av: Jen

Ha ha! Ja du, det är då lätt att irra bort sig när man inte har någon hjärna. ;)

(För det var väl så du sa?) :P

Skönt att ni kom fram tillslut.

Puss puss på älskade

2009-05-06 - 17:47:18
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Joanna

Okej, ja självklart vill jag ju inte att lilleman ska kvävas! Hua, hemska tanke! Jo, han sover på rygg, han hatar allt annat, vi lägger honom på sida ibland, men bara någon minut efter ligger han på rygg igen. En gång tippade han över på mage när han hade legat på sidan, och det var han snabb med att meddela oss, genom att skrika som om kniven satt i honom. Så jag brottas ju med tanken att vi vet ju att han säger till om han hamnar på mage. Men ändå kan man ju aldrig veta. Sover han riktigt hårt så kanske han själv inte märker att han kommit över på mage. Och har han inte vänt sig på mage förr så gör han väl det för första gången mitt i natten om han får en tjockare kudde..

Jag vet ju att plattheten förhoppningsvis ger med sig när han rör sig mer sen och inte bara ligger på rygg.. Men folk kollar på honom och sen på mig och tittar på mig som om jag vore barnmisshandlare :S

Vadå är det bara min son som har platt bakhuvud i hela världen?! Folk kan hålla käften, men det gör dom inte.



Nej, vågar nog mig inte på en tjockare kudde iaf. Men jag förstår inte meningen med en tunn platt kudde heller eftersom den har noll funktion i vårt fall. Nåväl.

Hellre platt bakhuvud än död!

Men folk och deras kommentarer får mig att känna mig så dålig :(



Många kramar till er! <3

2009-05-06 - 22:54:30
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: Joanna

Okej, ja självklart vill jag ju inte att lilleman ska kvävas! Hua, hemska tanke! Jo, han sover på rygg, han hatar allt annat, vi lägger honom på sida ibland, men bara någon minut efter ligger han på rygg igen. En gång tippade han över på mage när han hade legat på sidan, och det var han snabb med att meddela oss, genom att skrika som om kniven satt i honom. Så jag brottas ju med tanken att vi vet ju att han säger till om han hamnar på mage. Men ändå kan man ju aldrig veta. Sover han riktigt hårt så kanske han själv inte märker att han kommit över på mage. Och har han inte vänt sig på mage förr så gör han väl det för första gången mitt i natten om han får en tjockare kudde..

Jag vet ju att plattheten förhoppningsvis ger med sig när han rör sig mer sen och inte bara ligger på rygg.. Men folk kollar på honom och sen på mig och tittar på mig som om jag vore barnmisshandlare :S

Vadå är det bara min son som har platt bakhuvud i hela världen?! Folk kan hålla käften, men det gör dom inte.



Nej, vågar nog mig inte på en tjockare kudde iaf. Men jag förstår inte meningen med en tunn platt kudde heller eftersom den har noll funktion i vårt fall. Nåväl.

Hellre platt bakhuvud än död!

Men folk och deras kommentarer får mig att känna mig så dålig :(



Många kramar till er! <3

2009-05-06 - 22:55:13
URL: http://lyckligprick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0