Lite trasighet såhär på eftermiddagen!

 

 

 

Det regnar höst ute nu. Det regnar stora tunga droppar som andas senhöst i varje millimeter. Jag kan inte göra annat än att älska det.
Jag njuter av gråheten och tyngden i himlen och jag undrar om regnet kom för att trösta mig. Som en sådan där liten smekning på kinden ni vet. Av någon man älskar. En öm viskning om att det är tungt nu, men det kommer bli bättre snart.

För saken är faktiskt såhär…


Vissa föds odugliga.
Vissa föds med södertrasade hjärtan. 
Vissa föds med en känsla av otillräcklighet. 
Jag är en av de.


Och för varje steg man tar framåt… Så kommer det någon och puttar en 7 steg tillbaka.
- Stanna där.. gå inte framåt. Det finns ljus där framme. Det är skrämmande. Ljuset.
Hur konstigt det än må låta så är faktiskt ljuset skrämmande. När man har levt så många år i en värld där ljuset bara har varit en tillfällig gäst.
Oftast en gäst i ett rum av rökdimma och alkoholångor.

Ja, det var gamla tider. Jag medger det. Men trots allt inte så väldigt länge sedan ändå.
Fast så är det ju där med att jag fortfarande på något vis är fast i -97 med rosa dagböcker med lås och skolböcker klädda med Hello Kitty papper. Jag kommer lixom inte vidare. Kanske är det för att jag inte vill. Eller att jag inte är redo?

Idag skall jag bara vara mig. Elin. Den gamla Elin som kedjeröker cigaretter, dricker vin mitt på dagen och klär sig i helsvart med kort kjol och kängor och går på synthklubb med en gammal vän.
Imorgon skall jag vara den nya Elin. Den ansvarsfulla mamman med håret i en slarvig tofs och mysbyxor. Det kommer vara söndag och det skall vara mysdag med den mest älskade, vackraste personen i mitt liv.
Mitt allt och den jag andas för.


Men ikväll, ikväll skall jag få lov att vara trasig och otillräcklig.
Förhoppningsvis viskar regnet till mig även imorgon!

 


Kommentarer
Postat av: ina-bina

Tack du, men jag vet inte längre. Känns inte som att jag utvecklas inom skrivandet eller fotograferandet och då är det kanske lika bra att låta bli att fota och skriva över huvud taget...?

2009-10-03 - 23:42:14
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Jen

Plutt! Jag blir så ledsen men ändå glad...

Du ska vara precis som du vill,

och om det hjälper dig att andas så hoppas jag du fick en kanon fin kväll. :)

Det är du mer än värd!



Puss puss

2009-10-04 - 09:24:38
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: emily

men vännen vad du ser saker svart! Fast jag håller med dig, jag älskar när det regnar (om man är inne vill säga) och det mörka. Fast jag ser de mer som något mysigt.



Jaa.. jag känner som dig. Man kunde kanske valt bättre.. hm.. Har ni också tvist?



kramar

2009-10-04 - 16:48:34
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Det här är det finaste jag har läst på länge, samtidigt som det gör så himla ont att läsa. Går rakt in i hjärtat.



Jag tror nog att för att orka med livet så måste man få vara "trasig och otillräcklig" emellanåt. Hur ska man annars kunna vara hel om man aldrig varit trasig?

Kram

2009-10-08 - 02:30:22
URL: http://brothersonahotelbed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0