Det handlar om MITT Ghetto!






21:00 Seriestart: Älskade, hatade förort
Del 1 av 8. I Göteborgsförorten Lövgärdet finns kriminalitet och utanförskap, men framförallt människor med stark gemenskap och framtidstro. Lövgärdet är Sveriges kanske minst kända förort och här lever 7000 människor varav hälften är under 25 år. Den 28 februari 2009 startade organisationen Lugna gatan i Lövgärdet en ny grupp med ungdomar mellan 14 och 18 år. Målet är att de ska börja ta ansvar för sina liv och inte hamna i problem. I första avsnittet får vi träffa Melvin som inte går i skolan längre och som gått med i Lugna gatan för andra gången. Vi lär känna Kevin, värd inom Lugna gatan, som tar med ungdomarna på en skidresa för att visa på att det var friluftslivet som räddade honom från strul och problem.
* Även i SVT1 8/9, SVT1 8/9, SVT1 9/9, SVT1 10/9 och SVT24 13/9
(svt -09)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Det skall bli oerhört spännande att se det första avsnittet i serien om vad jag har kommit att få kalla Mitt Ghetto!
Det tog lång tid att anpassa sig, tycka om, känna sig och att vara trygg.
Men nu är jag alla de saker och jag svårt att se mig själv bo någonannanstans... Och ja, på trots all skit dom säger händer här..
Bor man här märker man inte så mycket..


Kommer NI se Serien?
I så fall: Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: ina-bina

Folk snackar så jädra mycket om hela norra Göteborg, mycket är fördomar, men en hel del av dom är bekräftade.



I Kukedala (host) var det vardagsmat att få polisbesök för att grannen under slått in sin egen dörr, gjord inbrott i sitt eget hem, eller att någon blivit knivskuren utanför köksfönstret ;)

2009-09-07 - 21:32:21
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: ina-bina

Äsch, det är ju bara ord som vilka andra som helst...



Såg inte dokumentären, men jag hade definitivt gjort det om det handlade om de ställen jag bott på, hehe. Måste vara speciellt när det är om en hemort :)

2009-09-08 - 00:41:09
URL: http://inabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0