Längtan, semester och närhet...

 

Har spenderat ett par fina dagar med bäb.
Liten är på semester hos mormor.
Själv har man varit på lite sjukhusbesök och annat. Då är det skönt att kunna få lite hjälp och hinna vila upp sig lite innan det är fullt i gång igen.

 

På måndag är det jobb igen och jag längtar. Åh, vad jag längtar.
På måndag är det rutiner, dagis och vardag igen.
Snart är det höst. Det börjar lukta höst utomhus nu. Jag kan inte rå för att jag börjar småle och njuta lite. Höst är så vackert.
Det är något speciellt med luften. Och med himlen. Som gör att den är mer .omfamnande.  på något vis. Mjukare.

 

Regnet är lugnande och man känner inte längre någon sommarstress. Jag tycker det är bra.
Jag har väntat länge nu.
Och snart är det vinter. Snart december. Snart jul.
Jag krullar tårna i förtjusning  och myser inombords.

 

Men innan det är dags för jul och ljus och värme är det på hög tid att få det som Jag vill i lägenheten.
Bäb blev glatt överraskad över mitt val av färger och tapeter i lägenheten och jag förstår henne.
Det är kanske inte riktigt mig. Men jag är så fasligt nöjd.
Lugna, ganska neutrala , varma färger.
Nu kliar det i hela mig efter mer möbler, mer hyllor, mer tavlor och lampor.
Jag tror det kommer bli underbart när det blir färdigt.
Som vi vill ha det. Jag och älskade Dotra.

 

Har precis skickat hem bäb och jag undrar om det inte är dags att fortsätta projekt städ och tvätt.
Packa upp fler lådor, ställa i ordning och torka av.
Jag njuter faktiskt. Det är mysigt.
Det är snart höst… Och den här helgen skall bestå av magi.
Hoppas jag.

//Fredag 6 Augusti 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0