Last day of January...

Så var det bara 11 månader kvar av året.

Är det bara jag som tycker att Januari har rasat förbi? 
En vacker, smällkall och fin Januari skulle jag vilja tillägga! 
Jag kan inte minnas sist vi hade en sådan här fin vinter... men det var way back. Ungefär tillbaka på den tiden när jag fortfarande var ung och vid god hälsa eller nåt! hö hö.
Det är sådär lagom kallt med snöyra och 10 minus ute och jag kan inte påstå att jag egentligen vill gå ut. 
Speciellt eftersom att vi har det här pågående kriget jag och dotra. 
Vantar vs Inte vantar! Ni kan ju tänka Er själva! Det är Hopplöst!


23.35


Och längre kom jag visst inte med det blogg inlägget. Jag förmodar att det var en viss fröken som ville ha mat, kolla på den där (satans jävla) gummibjörnen på datorn eller något annat :)


Appropå den där (satans jävla) gummibjörnen så försöker jag få henne att glömma den och visa henne annan musik. BRA musik. Det funkar sådär .. Trasdockorna är Nästan i klass.. men bara 99% lixom. Det är inte Riktigt samma diggande .. men jag letar febrilt efter ersättning för den där låten alltså.. Den kan ju driva vilken vettig människa till insanity när som kan jag lova!
Visade henne Nils Karlsson Pyssling idag och den var populär!! (thank god)
Jag är glad att min dotter är så väldigt intelligent att hon vet att uppskatta bra tv när hon ser det! Såsom Astrid Lindgren.. och NCIS. Ehm. Man skall veta vad man gillar och inte gillar helt enkelt!
Imorgon är det dagis och en massa telefonsamtal som gäller. Förhoppningsvis orkar man duscha och sånt oxå. Det vore säkert bra. Jag har i varje hört att vissa folk gillar sådant! -host-
Oh well... Lägenheten har i alla fall blivit både skurad och städad idag, det står grönsakssoppa i kylen och det finns rester från dagens middag tills imorgon. 
Det känns fint att ha läget under kontroll helt enkelt.


Som en liten bonus så kommer V och tittar på film och håller handen imorgon.
(Ja, martina. Precis sådär läskigt nykter som du pratar om.. sammanflätade under en filt) mjau!
Fast nej, det är inget sånt. Få nu inte för Er något!
Nej, mina små kycklingar .. Det är dags att hitta sängen... Jag tänker inte/vill och kan inte försova mig imorgon. 
Jag har lyckats med det fasligt ofta sista två veckorna av någon anledning. Både att jag somnat om Sittande men även att mobilfan strular och vägrar ringa vid dom tiderna jag skriver in. Ibland ringer den ett par timmar senare.. eller kanske inte alls. Det vet man inte från morgon till morgon! 
Opålitlig jävel den där mobilen!
Nåja.. Jag säger det igen: Godnatt På Er och ha en fin måndag!



Och för Er som missat "The worst song of the century" så kommer den här!




Kommentarer
Postat av: C

Gummibjörnen (och chokladbjörnen) är fortfarande en favorit här med :/

2010-02-02 - 14:04:20
URL: http://vinterskugge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0