So I got a job!

Slutet på den här veckan kan endast beskrivas som: Turbulent och smått kaosartad!
Börjar med att Försäkringskassan (som vanligt) strular vilket innebär att man ligger ca 2000:- back tills det nu behagar att börja fungera igen. 
2000:- är då det vi har att leva på (pluss en räkning som skall betalas) resten av månaden. 
Hur tänker dom?? Tänker dom alls? 
Dom ger mig i alla fall magsår! Idioterna! 


Tidigare i veckan sökte jag tre jobb. Som vanligt mitt i natten. På morgonen dagen efter ringer dom från Ett av jobben och ber mig komma på en Intervju på fredagen.
Det slutar med att jag får jobbet.
Sjukt jävla bra!!

Dock... desto mer jag tänker på det, desto mer inser jag att det inte kommer fungera. Förmodligen.
Jag bad om betänketid tills på måndag när jag pratade med chefen och det finns ett par frågor jag måste få svar på innan jag kan veta om det kommer fungera eller inte. 

Det är ju tyvärr lite bökigt om Liten har tandläkare/Bvc och annat ... för det finns ju bara jag. Så är det juhe. Och då måste jag veta att jag kan försvinna. Det är hemskt för det är klart att samma arbetsdagar skall gälla för alla. Men just nu finns inte riktigt den möjligheten. Och dessutom vill jag inte att Liten skall behöva vara på 07 till 17.30 som det kan bli i värsta fall. Det är fruktansvärt långa dagar för en liten kropp och jag kommer knappt få träffa henne alls.
Hemmakontor vill jag ha! Egna tider och tjäna massa pengar! :)


Jag vill i alla fall passa på att glänsa lite. Sedan december har jag skickat iväg 4 ansökningar, blivit kallad till två intervjuer och fått ett jobb. Det är ju faktiskt ganska bra statistik! 
Så om jag nu tvingas släppa det här så hoppas jag att möjligen för ett annat jobb inte är helt hopplös!
Oh well.. På måndag visar det sig i alla fall! 

Nu blir det strax sängen för mig. Trött som ett spån trots att det är lördagskväll! 
Är man småbarnsmamma så är man lixom :)
Hur har Eran helg varit??

Kommentarer
Postat av: Jen

Ha ha ha! Jag är då ingen småbarnsmamma men jag är trött som en zombie trots det...varje kväll. :P



Grattis grattis grattis till jobbet!

Det kommer säkert lösa sig. :)

På mitt jobb får mammorna rusa iväg om det händer barnen något eller om de ska till tandläkare, läkare och dyl.

Däremot är de alltid på dagis från 07.30 - 17.00.

Går det inte att fexa en timme?

Å andra sidan är det svårt att ställa krav det första man gör...

Jag håller tummarna och hoppas att det löser sig som du vill ha det! :D Puss puss

2010-01-31 - 18:47:17
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Åh, grattis! :D

Hoppas att du kan få smita iväg om lillan måste till doktorn osv. Annars om jobbet inte passar med tider och så, så är det ju helt great att du fick jobbet. Det är hur stort som helst! Grattis igen :D

2010-01-31 - 22:12:59
URL: http://brothersonahotelbed.blogg.se/
Postat av: Lina

åh hur har det gått vännen?? Vad var det för jobb?



Massa kramar till dig o liten!

2010-02-02 - 13:09:19
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0