Det är dags att börja om med blanka ark...17 juli 2010.

Det är dags att börja om nu.


Det har varit ett väldigt långt år hittils. Det har skett hemskt mycket saker både på gott och ont.


Nu startar vi med blanka ark och hoppas att fylla dom med klara, vackra färger.


Branden har tagit hårt på oss.


För Er som inte vet så brann lägenheten under våran vilket resulterade i att hela våran lägenhet blev totalförstörd.
Nu står jag och min älskade lilla nyblivna två-åring utan hem, utan möbler men med hoppet kvar.


På något vis skall vi klara det här trots att det inte finns hjälp att få någonstans ifrån.

Det är fantastiskt hur Alla står utan ansvar i en sådan här fråga.

Poseidon har inget ansvar, hyresgästföreningen kan inget göra och socialen har heller inget ansvar.

Enligt mig är det Skrämmande. Riktigt jävla skrämmande!

Den enda krishjälpen vi tydligen kan få är ett vandrarhem.
Nej, jag bor inte på vandrarhem med min lilla. Det finns faktiskt gränser.


Dom gränser är nådda nu! För länge sedan!!


En positiv nyhet är att dom nu påbörjat saneringen och vi kommer få nya tapeter i alla rum.
Det svåra blir väl att välja helt enkelt. Men det känns som att jag börjar få en ganska bra hum om hur det skall bli när det blir färdigt!

Det är dags att kämpa nu! Kämpa utav bara helvete!
Nu skall vi ur det här satans ekorrhjulet!

Myndigheter kan ta sig i röven!





Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej vännen.

Underbart att äntligen se ett livstecken från er. Har varit en aning orolig.

Jag hoppas att det går undan nu och att ni får chansen att ordna upp saker och komma på fötter.

Och kom ihåg att mitt förslag från tidigare står fast förankrat.

Ta hand om er.

Kram

2010-07-23 - 19:42:34
URL: http://jalonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0