Scrambled eggs and hot coffee!



Efter en lång mysig frukost med scrambled eggs, massa kaffe, yoghurt och macka.. samt lite lek och plock sover Lilla skrot igen.. Och jag passar på att sortera lite i datorn... Och ladda ner julmusik. Jag erkänner!



Jag och den där Mia som befinner sig på bilden ovan åkte som bekant till ÖB igår!
Vi och våra småtroll dvs.
Men alltså... Jag undrar lite: När skall vi lära oss?

ÖB, Ikea, Femmanhuset... På en lördag? No can do mister! Ungefär.
Det är mer eller mindre sjukt mycket folk varav Ingen tar hänsyn. Det hostas, viftas, vinglar och jag blir mer eller mindre galen!
(och nej, jag är väl kanske inte den mest toleranta människan att handla med heller då kanske -host,host-)

Vi kom i alla fall smärtfritt dit eftersom Mia bestämde sig för att leda oss på rätt buss den här gången och inom kort var vi framme!
Vi handlade det vi skulle och började bege oss hem...

För det första var vi såklart ute i god tid.. Eller ja, ok .. vi gick ut på måfå och ser att det är en kvart kvar.
Jaha, ok.. Fine.. Och vi väntar.. och väntar.. och väntar.. 15 minuter.. pluss 20 min extra väntan blir många minuter. Speciellt om man har trötta, gnälliga barn!
Och när bussjäveln väl bestämmer sig för att komma så får vi inte plats för att en idiot med en liten lätt ihopfällbar sulkyvagn Vägrar att fälla ihop den.

Jaha.. ni kanske tycker jag är orimlig som kräver att hon skall ta ut barnet ur vagnen? Men nejdå.. Kärringen HADE inget barn däri utan påsar.. Som hon mycket väl kunde satt någon annan stans.. -morr-

Så vi går till andra sidan .. väntar 15 min till .. åker åt andra hållet till Gamlestaden, tar vagnen och kommer så småningom hem!

Nästa lördag skall vi gå i skogen tror jag. Varken jag eller Mia är pigga på att göra om det här!

Handlat fick vi i alla fall gjort och det var ju bra :)

(Bilden ovan är förövrigt från Mia´s födelsedagskalas och jag vet att jag inte ser så road ut men jag gillar inte kameror)


Idag känns sådär lite tröstelöst. Det spörägnar. Och jag menar verkligen Spöregnar. Man kommer bli pisseblöt inom loppet av fem minuter. Jag antar att inte ens Liten uppskattar det..
Dock så måste hon ha luft.. och jag med.. Så det får i alla fall bli en promenad till affären... Handla lite mys inför kvällen och se om vi kanske plaskar i en vattenpöl eller tre på vägen hem! Är ju synd om stackars lilla som måste spendera en hel dag inomhus!

Kanske man borde köpa varm chocklad?
Till mig alltså... Liten är för liten so far!

Sedan får man väl ta det där rycket med dammtorkning och slit och släng ryck som man har planerat så länge!
Idag finns det inga ursäkter skulle jag tro!

Vad gör Ni den här söndagen? Har ni oxå regn och grått?





Kommentarer
Postat av: Joanna

Här regnar det också :( Så vi sitter bara inne.

Anton gillar inte att åka vagn med regnskyddet på.

Han ser ju inget då, så det blir inge kul.

Så jag har beställt fint väder till veckan, så man kan vara ute! Gå promenader och framförallt lite sol så man inte blir så förbaskat trött!



Idag gör vi inte så mycket. Jag har flyttat över sängen, eller våra madrasser på ben har jag lagt i sängramen. Det var svettigt! :P Men det blir fint :)

Passa på medans Anton sover, när han vaknar ska vi fixa lite i hans rum hade jag tänkt. Ska bara muta honom först med majskrokar så han kan sitta stilla is in matstol en stund, så jag får dammsuga och toka golvet i hans rum, sen ska han få hjälpa mig att fixa i ordning. Kommer väl bli så att jag lägger saker på plats, och han river ut ;) Brukar vara så iaf. Men det blir ju som lek för honom, så det blir nog kul :)



Så vi kör inneaktiviteter idag, ingen luft för oss. Vi får ta igen det till veckan istället :)



Kram från oss!

2009-11-22 - 14:26:15
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: Jen

Ohh ja! Regnet har öst ner hela dagen.

Med 2 vovvar som skiter i om det regnar eller är sol och vill ut lika mycket ändå så har man även varit sjöblöt hela 4 ggr hittills.

Men lagom till sista promenaden som ska tas snart så har det iaf slutat regna.

Tur det, för nu har jag snart inga torra kläder att dra över mig. :/



Kul att få handlat en hel del...

men jag håller med dig om folk och få.

Hatar att strosa runt på helgdagar med en massa idioter som trängs. -urk-

Puss puss på dig du söta!

2009-11-22 - 21:31:46
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Tiamiquilts

hej.

Söndagen var tämligen grå och trist. men jag har fullt upp med att få till saker till utställningen. Har bild på några av grytlapparna nu.

mycket har hänt sen sist, men jag skriver inte så mycket om det i bloggen.

hoppas du får en bra vecka, och visst är det roligt att hoppa i vattenpölar och sen värma sig med lite varm choklad när man kommer in igen :)



krama liten från mig.

2009-11-23 - 13:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0