Kvinnlig Blödarsjuka...


Den kvinnliga Blödarsjukan is Not the shit!
Det gör Ont, ont, ont och just nu funderar jag på att kapa av mig benen och säga upp ryggen!
Det här är inte alls skoj!

Det var en av dom sakerna jag såg fram emot efter att lillskrutt var ute.. flera månader utan blödarsjuka..
Tre-Fyra veckor efter att Hon var ute så kom den likt förbannat som ett brev på posten med mensvärk, niagarafall och feber.

Ibland hatar jag att vara Kvinna!

Och just därför borde jag vinna tävlingen som pågår hos Ninninusen just Nu!




Ett litet lyxpaket tamponger som man kan få direkt hem i brevlådan varje månad från butiken Girlstuff
Om man vill dvs.. man slipper posten, Ica och ångest för att det skall ta slut.
Hur smidigt är inte detta? För jag menar .. vem står inte Varje månad och tänker att: Shit, jag glömde köpa tamponger igen. *suck* Jag gör det i alla fall jämt. Och jag kan väl inte vara den enda senila här? :0

Lite lyxigare, lite bekvämare lite billigare och framförallt coolare än Ica´s egna i taskiga pappförpackingar!

Tävlingen avslutas den 23 december.

Kommentarer
Postat av: ina-bina

Man behöver inget mer! (...nästan) ^^



Jag vet inte riktigt vad jag får, men först när det stod i papperna att jag läste 200 poäng (halvtid) fick jag 6400 kr för 20 veckor. Fast så slutade jag en 50 poängs-kurs och CSN gav mig "bara" en klumpsumma på över 3500 kr. Minns inte exakta siffrorna, det duger. Mer än ingenting!

2008-12-09 - 13:02:00
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Marielle

Hej!

Varje dag pågår en "dagens kluring" hos mig! Kika in du med och ha chansen att vinna superhäftiga julklappar! Både till dig, din familj och dina vänner.



Kramar

2008-12-09 - 16:06:52
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: ina-bina

Oj... hur just JAG äter? Kan ge några exempel på måltider istället?



Säg vanligt köttfärssås och spagetti, det äter ju typ ALLA! Men ha i lite starka kryddor som vitlök, chili och cayenne så att matsmältningen sätts igång, mycket grädde och om man vill kan man ha i lite förkokta (röda) linser för mer fibrer. Till det äter du en sallad eller rivna morötter istället för pasta. Kan du inte slita dig från pasta, välj fullkorn och ta mindre!



Istället för bröd (kan jag nog aldrig sluta med helt!!!), köp surdegsbröd, GI-rutor eller rågkusar. Du vet de där runda jättegrova? Och ha massa smör och vilket pålägg du vill. Ta några extra skivor ost eller så där.



Som mellanmål kan du tillexempel finhacka kokt eller stekt kyckling och blanda med majonnäs, valfria kryddor, finhackad sallad och lök och äta det med grönsaker. Eller naturell yoghurt med bär och linfrön (sätter igång magen rejält!)



Tja... jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, det är en rätt invecklad metod ju :/ Jag bytte i alla fall ut mina två grova smörgåsar på morgonen, till ett par ägg, tomater och ibland varm choklad gjord på grädde :P Ägg innehåller mycket proteiner, rätt fett och massa viktiga vitaminer. Och ät OFTA och LITE! :)

2008-12-09 - 16:08:52
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Cikoria

hej. det blev en vana att hon kom upp. hon somnade i sin egen säng men hade någon konstig radar inställd på att vi gick och la oss, det tog max en minut så var hon där.



mina barn är STORA :) 27, 24 och 17.



här är en länk om Geishas memoarer... läs boken först och se filmen sen, bara okända (asiatiska) skådespelare gör att filmen känns mer äkta och betydligt bättre än om den varit typisk hollywoodaktig



http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170023689

2008-12-09 - 18:46:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/
Postat av: Anonym

haha nej älsk, du är verkligen inte ensam att stå där varje månad och sucka över att inte ha något hemma. Kan ju berätta något som du kan skratta över..



Jag bodde i mitt lilla kollektiv och får plötsligt ont i magen. Ajsing tänkte jag, ändå två veckor kvar till "bördan" så jag tänkte väl inte mer på det och tog en alvedon. Låg där i sängen och såg film när.. PLÖTSLIGT.. fanihelvetesjävlakukhelvetesskitbörda! rusar in på toaletten - NEEEJ! inget alls! nähä.. vad göra? vinter, kallt.. tryckte in femton kilo papper i trosorna och knallar iväg "fan om någon ser.." susar i huvudet men en snäll demon viskar "nej fan, i början är det oftast inte så mycket". Man ska INTE lita på demoner, snälla som dumma. När jag stod inne på ica så.. störtflod. Mina mörka jeans blev mystiskt mörkare och där stod jag i kassan med både bindor och tamponger "eh.. ja.. bördan ni vet" ville jag säga och springa hem. När jag väl var hemma så upptäckte jag att grannen hade besök.. i köket, som man var tvungen att passera för att komma till mitt rum. Fan, röka! vilken räddning. Satt på altanen, i kylan och rökte.. i säkert en halvtimme tills besöket gick o jag kunde smita in och fräscha till mig. JÄVLA BÖRDA..

2008-12-09 - 19:15:21
Postat av: Alina

Trevlig kväll! :)

2008-12-09 - 19:20:52
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Josefin

Det var jag som är den blödande kvinnan på ica. puss

2008-12-09 - 20:09:46
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Hej!



Kika gärna in på min blogg och lyssna på våran COME BACK Singel "Hurricane".



Kommentera gärna om vad du tycker :)



Mvh

Sandra Gee

2008-12-10 - 00:47:15
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0