Så var ännu ett år snart över...




Jag hade tänkt att bojkotta hela nyår...
Jag är inget speciellt fan av nyår. För mig kan det mer eller mindre kvitta.
För mig innebär nyår mest att det är ett En dag om året som Alla skall ha så extremt roligt, man skall vara extremt glad, full.. bla bla .. Det blir hypat.
Jag känner mest att:
Folks förväntningar är skyhöga..
Dyra klänningar, champagne, håruppsättningar och jag vet inte allt...
Är det verkligen värt det dagen efter undrar jag?
Om man tänker efter...: Är det inte egentligen som vilken dag som helst?

Man klär upp sig, man går ut/har hemmabjudning - dricker - blir full - stökar - gör bort sig - går hem (ensam eller med ngn) Vaknar .. utan eller ofta Med ångest.

Som sagt.. jag är egentligen inget fan av nyår. Jag går helst utan en annan dag!

Nåväl .. mina nyårsplaner sträckte sig till att jag skulle lyxa till det med en flaska härrljunga cider och kanske en påse räkor från Willys för 19.90:-
Det lät som en lugn och mysig kväll.. Lite extra, men ändå inget spec. Perfekt!

Sedan vet jag inte .. folk tycker man är konstig om man väljer att vara själv en sådan här dag. Dom tror automatiskt att man är deppig/ensam/objuden...
Men Nej! Jag är inget av det. Jag är nöjd med mitt eget sällskap...(ivf idag), inte ett dugg deppig och bortbjuden är jag på fler håll ..

Men ja, trots detta så kommer min kväll inte alls bli som jag tänkt mig..
Det skall istället grillas på balkongen, lagas massa mat och drickas cider (herrljunga) med tre vänner under tolvslaget.
(jag förmodar att det var det här med att .. "nej, vi kan inte låta någon sitta själv på nyår" syndromet som slog igenom)
Jag sade iaf att Om det skall bli ngt så blir det här.. Jag åker inte en meter!

Så nu sitter jag här...trött, småstressad och nerspydd med en halvstökig lägenhet och tänker:

Måste jag verkligen gå ur mysbyxorna och duscha idag?




Tro dock inte att jag inte är glad. Det kommer nog bli hur fint och mysigt som helst. Var väl mest att jag redan var så inställd på hur det skulle bli.. Och jag är ganska sliten ..

Men som dom säger.. eller ja, Lina sade tidigare idag...
Den man skålar in det nya året med kommer man tillbringa det kommande året med...
(var det inte så?)

Och Det mina kära vänner... hade gjort mig lycklig!

Förhoppningsvis kommer det kort imorgon!

Kommentarer
Postat av: queen

älskade du...jag håller med dig om nyår. Varje ord! Vet du hur skönt det är att inte vara ensam om att tycka sådär? kramar om

2009-01-04 - 21:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0