Skräck på hög Nivå!


Dagen har varit händelserik.. Skräck och glädje blandat.
Hade en ytterst traumatisk upplevelse.. och nu är jag mörbultad som en liten smurf.

Ingången.. praktiken.. Där jag går i skolan ligger i ett ganska stort hus. För att komma till ytterdörren måste man antingen gå Ner för två ganska långa trappor eller Upp för en trapp.. Med tanke på den fallna snön tänkte jag att: Upp, det är nog smidigast. Det lär ju vara halt. Och det var det..
Nästan uppe märker jag hur barnvagnen tappar fästet, tippar ... vilket gör att Jag i min tur tappar fästet med fötterna.. glider ner på knä och börjar kana med barnvagnen som jag såklart håller i ett fast grepp så den inte skall välta helt..
Och ni kan ju tänka er.. Liten Elin glider ner för en jävla massa trappsteg med tung barnvagn som skjuter på .. *suck*

Och jo, det gick bra! Sanna klarade sig utan en skråma och vagnen välte inte!!
Lite längre bort kom två äldre tanter springande .. och undrade såklart hur det gick.. dom hade sagt det redan när jag gick upp: Det där kommer aldrig gå bra.. dom saltar aldrig trappen..
Ack ja, vad rätt dom hade... Dom höll barnvagnen medans jag sakta men säkert tog mig upp, kollade att jag inte var trasig och sedan hjälpte dom mig upp med vagnen.. ♥ Dom!
Ibland finns det väldigt snälla människor..

Så till slut kom jag in..
Den värsta chocken lade sig och jag började känna hur benen bultade..
Jovars.. nu är dom blålila båda ..vad heter det...under knäna..frambenen? haha.. Svullna som jag vet inte vad och ja, Ont gör det! Som attans!
Men jag räddade Sanna.. Det är ju det viktigaste!
Tänk om .. Huvaligen, fy fan säger jag bara! Vilken skräck!

Och julbordet.. Ja ni.. Det är ju faktiskt NÄSTA torsdag.. Det vet jag väl!
Senil? Förvirrad? Jag? Nejdå.Inte ett dugg faktiskt!

Nu skall jag försöka sova.. fryser och är seg.. Det blir en hemskt lång dag imorgon!

Dröm sött mina fina!

Jag är glad att ni finns!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men fy :( fyfyfyfy.. vilken tur att det gick bra med bäbis. Men stackars dina söta ben.. blåsa. Jag ramlade i trappen hemma engång som liten och åkte "kana" ner på mina smalben.. blåmärken och ajaj.. det blev bra med is på :-) puss

2008-12-12 - 12:38:09
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: lina

men stackars =/ typ varje mammas mardröm! Men tur att det gick relativt bra iaf!



och det heter inte framben, det heter smalben :P

2008-12-12 - 16:10:54
URL: http://linanicos.blogg.se/
Postat av: C

Oh fy.. Scary!

Tur att det gick bra med Sanna!

Meen dina stackars framben(?)då.. :p

pussa på

2008-12-13 - 13:14:58
URL: http://vinterskugge.blogg.se/
Postat av: mumari

Ojojoj, tur att det inte gick värre men illa nog ändå!

Jag tänkte muntra upp dig lite och tala om att du vann bloggdesignen hos mig :o)

Kramar

2008-12-13 - 15:19:04
URL: http://mumari.se
Postat av: Cikoria

himmel och pannkaka! (inte svära i din blogg har du sagt)

Vilken tur att ni klarade er, smalbenen läker så småningom.



låter som om du hade en himla härlig kväll med dina vänner och julbordet gick inte av för hackor! hade gärna varit med.



tack för att du uppdaterade om Sannisens växande, gick faktiskt alldeles nyss och tänkte på er, undrade hur stor tösen var... måste erkänna att jag inte var långt ifrån sanningen ;)



kram

2008-12-14 - 15:38:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0