I mitt hus...




Här i huset har vi som regel att på lilla julafton får man alltid öppna ett paket...
(och ja, det Kan ha något med att göra att jag fortfarande är som en liten unge vad gäller både jul och paket)
Och eftersom det måste gälla samma regler för både mig och Sannisen så blir det ju nu Två paket att öppna.. Därmd tyckte jag att vi lika gärna kunde börja igår.. Så blir det lixom paket varje dag... Myys!
Och vad fick jag.. om inte en DIGITALKAMERA!
(FreakyFriday here I come)

Som min mamma sade: "HELT av egoistiska skäl så jag kan få bilder på mitt barnbarn." Haha. Sött! Och fantastiskt bra för mig! Denna kamera kommer dock Aldrig Ever få följa med på krogen.. Det vet vi alla hur det går! -suck-

Dessutom fick min älskling julstrumpa av sin Mormor igår.. Godis kan hon ju inte äta såklart så därför hade mormor fyllt den med en ny koliknappflaska, katrinplommonpurè, barnmatsburk, napphållare och mellanmålspurè ;) Hur bra som helst!!

Stackars liten äter mest katrinplommon och välling nu .. Dumma tänder..! Eller ja, det är klart.. Himla bra att dom kommer men dom bråkar som attans med henne .. Ser ut och känns som att hon bajsar gråsten.. Och klart att det kliar oxå..
Hon har inte somnat förrens vid 22-23 någon kväll denna vecka.. och sover dåligt på dagarna.. : (
Tycker så synd om henne.. och man är så sjukt maktlös!! En mammas största ångest: Att Inte kunna hjälpa sitt barn!
Vi fick dock ett par tips på tåget av en kvinna igår:
Ett par droppar majsolja i vällingen.. och flytande tvål på tops upp i .. ja, ni vet..(såklart oparfymerad) Någon som testat detta eller ev. har andra egna tips för att underlätta??

Nu blir det en kvarts förmiddagslur medan liten sover. Jag till skillnad från henne har varit vaken mer eller mindre hela natten och hostat.. Och liten som är lättväckt sov väl ungefär en halvmeter ovanför madrassen :s
Så vid sex gav jag upp och gick upp.. Hopplöst..

Men nu.. Sömn!!

Hoppas Ni får en fin lilla julafton!
Har ni några speciella Lilla Julaftons traditioner?

Kommentarer
Postat av: Kluvenflicka

messmör eller rapsolja i vällingen är oxå ett bra tips till lilla Sannisens mage..God Jul o massor av kramar till dig, Sanna och din mamma!//Petra

2008-12-23 - 14:29:34
Postat av: Cikoria

ville bara kika in och önska dig och lilla sötisen en god jul!

Tänker ofta på dig.



KRAM

2008-12-23 - 19:50:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0