Den Gröna Milen och Långpromenad...


Kan fortfarande inte ladda upp bilder. Störande.

Söndagen är över och nu är det början på vad som lär bli en vecka från helvetet.
Det är soc.möte, möte med familjerätten och spädbarnsgrupp, bvc. Samt ärenden hos försäkringskassan, boka tandläkartid och endel annat.
Och nej, det lär inte bli en rolig vecka. Men det lär bli fruktansvärt skönt när den är över!

Håller på att rengöra kaffebryggaren.. skall köra igenom den med vatten ett par ggr och så borde den vara ren och fräsch. Sedan blir det sängen.

Inte gjort mycket vettigt alls idag. Dock gått en långpromenad med Mia samt gått ner till affären och den längre rundan hem igen. Mycket frisk luft och jag hoppas att jag kommer sova gott inatt.
Liten är dock lite rosslig och snorig så hon sover sådär så man får väl se om lilla prinsessan vaknar fler ggr inatt..
Men isf har jag en anledning att plocka över henne i min säng.. och det är ju faktiskt bra.
Jag saknar att sova med henne .. Men det är ju faktiskt bäst att lära henne att sova i egen säng. Jag vet det. Egentligen.
(Men ibland är man lite ego)

Håller på att läsa "Den gröna milen - Stephen King" igen.
Det är flera år sedan sist jag läste den. Jag förmodar att det var under perioden jag var ihop med P. Och jag antar att det var klokt av mig. För att läsa den boken och sova ensam.. tja, det är nog egentligen ingenting för mig.
Men den är hemskt bra och det känns i hela själen när man läser den. 
Den fångar dig i ett grepp och det är hemskt svårt att lägga den åt sidan trots att man vet vad som sker och man upptäcker ofta saker man missat de första gångerna man läste den.
Här är faktiskt exemplet på att det faktiskt Går att göra filmer som är om än inte lika bra (det går inte) så bra om man jämför med boken.
Jag rekomenderar Er starkt att läsa boken först och sedan se filmen!

Annars har jag läst om Merkantilism, ÖstEuropa, Kung Ludvig XIV och massa annat totalt ointressant idag. Jag föredrar helt klart Stephen King!
Och jag längtar efter att få antagningsbeskedet för våren. Jag Vill verkligen veta om jag får läsa psykologi B.
Isådana fall har jag i alla fall specialarbetet färdigt.. Eller ja, grundidén. Hemlösa Kvinnor. Hur jag sedan skall vinkla det har jag inte bestämt mig för ännu men jag skall nog ta mig ett snack med min handledare Josefiin om saken imorgon.

Nu gott folk blir det sängen.
Klockan blev som vanligt alldeles för mycket.

Ta hand om Er och dröm söta drömmar!

Kommentarer
Postat av: ina-bina

Visst är det så... Men när man väl lyckats bli klar eller ens bara gjort en del av det man ska, så känner man sig så himla bra! Borde ju egentligen inte kännas ambitiöst att plugga, men det gör det :P



Herr Diciplin? Honom känner jag inte... Jag vill dock gärna skaka hand med honom en vacker dag, tror jag är i stort behov av det...

2008-12-08 - 02:04:55
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Josefin

Har snuttan också blivit lite dålig, tant Josefin också. Feber och halsont, tvingade pappa att komma hem en sväng med alvedon, halstabletter och honung.. förhoppningsvis blir jag bättre inom kort.



Duktigt att fixa o dona som du gör, rengöra kaffebryggare? oh my.. det har jag nog aldrig gjort i hela mitt liv, mohaha. Gästerna mina får gammalt kaffe..

2008-12-08 - 11:41:42
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: Lina

"den gröna milen" är bäst! älskar



Tack - ännu en gång - för dina underbara komentarer! Åh vad dom värmer.. Idag känns det lite bättre... har du fått lösen till min privata blogg? Vill du ha det så hojta till, så skickar jag det till dig!



kraaaam

2008-12-08 - 18:06:51
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Cikoria

sänder några styrkekramar till dig så du orkar med veckan.



jag har inte läst boken, men sett filmen två gånger. kan annars hålla med dig om att boken först och filmen sen.

en annan bok som gjorde sig bra som film var "En geishas memoarer"



ha en bra kväll, och du, det är mysigt med bebis i sängen, men som du säger, det är bra om de lär sig sova i egen säng... min tös kom upp varje natt till hon var nästan 8 år...

2008-12-08 - 21:04:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0