Vindarna vänder tror jag...




Kanske, kanske ordnar saker sig. Jag hoppas så innerligt att dom skall göra det. Det har varit nog med bakslag för ett tag. Allt jag vill göra är ju att njuta av decembermys med litenälsk, julbaka, vinterpromenera och njuta av att alla ljus, all värme och bara finnas.
Är det så himla mycket begärt?
Hade dock ett bra samtal med soc på morgonen. Dom kan såklart inte lova någonting.. men det lät positivt.
(och kanske kommer jag kunna sova inatt)

Dessutom kom jag in på kurserna jag sökt. Eller ja, tre av fyra. Den sistnämda vet jag inte varför jag inte kom in på. Jag hade ju bra betyg i Engelska A. Men well, det kanske är lika bra. Det kommer nog bli tillräckligt i alla fall.

Så till våren kommer jag att läsa:

Svenska C
Psykologi B
Socialt Behandlingsarbete
Textkommunikation
Historia A (halva kursen...läser på halvfart denna termin)


Så totalt blir det 350 p och det känns som att det är lagom tempo. Jag vill ju kunna njuta av tiden med liten oxå.
Och ja, det kanske inte låter så mycket men jag skyller lite på det där med att jag har så s*tans svårt att sova och det gör mig tyvärr ganska konstant trött, förvirrad och småseg.
Jag vet inte riktigt vad man kan/skall/borde göra? Anyone?

Det största problemet är väl...: Hej, jag har inte råd med kurslitteratur.
För man "får" inte plugga och vara mammaledig samtidigt när man får kompletering från socialen. Man får mao inget bidrag till kurslitteratur.. för då måste man ta csn och nej, jag tänker inte ta csn för att läsa komvux.
(och kurslitteratur är bajsdyrt)

Nu är det nog bara till Socialt behandlingsarbete och textkomunikation jag behöver böcker.. men det är dyrt nog.
Är det möjligtvis någon som läst dessa kurser och har böcker till salu?

Jag känner mig peppad!
Såvida det där andra löser sig dvs. Då skall jag banne mig fira och sedan skall jag plugga som en idiot!

Imorgon blir det bank, tandläkare, promenad och Ingången.
Så nu är det dags att sova!


...förresten så gör den där saknaden mer ont än jag vill erkänna...

Kommentarer
Postat av: Josefin

Sötsak! Vindarna vänder, det gör de alltid. Jag vet hur det är att ligga vaken om nätterna, ensam med sina tankar och sin ångest. Men när väl ett problem blivit lättare och nånting gått vägen.. då brukar även ångesten och tankarna långsamt ge plats åt sömn och vackra drömmar. (ehm, jag har sovit tre timmar.. är jag den bästa på att säga såhär då? haha!). Man kan ha en jäkla tur på blocket, ibland finns det litteratur där som är så billig att det nästan är skamligt.. det lönar sig att titta iaf :-) annars gör du som mig, fattig student som jag nu är, jag kopierar helt enkelt böcker från pärm till pärm.



Puss

2008-12-09 - 07:57:23
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: Jen

Babe! Jag önskar jag vore där för att hjälpa dig, krama dig och bara finnas för dig.

Men allt kommer ordna sig, snart så! :)

Jag är så stolt över dig, att du orkar fortsätta med allt, för att du inte ger upp.

Love

2008-12-09 - 08:55:50
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

Jag trivs kanon i lght. :D

Mmm, tyckte Bamse kunde ha tuggat henne i baken.

-morr-

2008-12-09 - 08:57:07
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: ina-bina

Men du, jag har inget CSN-lån, bara studiebidrag som man får under gymnasiet. Det kan du väl få även om du har mammapenning/socialbidrag? Du läser ju åtminstone för halvtid och får kanske inte lika mycket som en utan socialbidrag skulle få, men det är ju ändå schyssta pengar!



(Hatar också kurslitteratur, det är svindyrt och borde vara obligatoriskt!!!)



Räcker över en kopp med glögg

2008-12-09 - 09:55:55
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: lina

elin, titta böcker på blocket! många som faktiskt säljer sina böcker.. sedan har jag för mig att man faktiskt kan låna dem på bibloteket ^^

2008-12-09 - 10:22:02
URL: http://linanicos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0