Morgonstund ...



      
<-- Mamma Elin, mormor och Sanna badar.. Sanna njuter för fullt!  <3



Morgonstund har faktiskt inte alls alltid guld i mun.. Spec. inte klockan typ halv tre.. när man är vaken tills halv sex..Arg liten skrutt och galen katt..
Jag förstår inte vad han har börjat med. Hemskt är det.. Han ställer sig utanför våra sovrumsdörrar och skriker och vill komma in.. öppnar vi inte kastar han sig på och då på handtaget så dörren öppnas..*suck*
Sött.. men han får ju faktiskt inte vara i sovrummen.. Bäbis, hår, saker.. Ja, ni vet..
Och dessutom vädrar vi ju därinne och då kanske han smiter ut.. eller ja, det gör han ju om vi inte har koll.

Hur i hela friden gör man? Funkar ju inte att stänga in han heller  när han tydligen kan öppna dörrar..
(testade tre ggr inatt)

Nåväl...fick ett par bra besked igår iaf.. både från soc och fk.. kommer förmodligen få lite komplettering av soc eftersom skrutt har kommit och man är berättigad till mer när man är två!
Och fk Ringde.. hör och häpna.. det har aldrig skett innan.. Eller ja, tydligen skedde det när jag låg och fick blod och jen svarade på sjukhuset men det visste inte jag och Jen var nog lite i babydimman då : )
Men tydligen så skall det kanske komma igång snart.. det verkade så.. Men det är klart..Skall inte ropa hej ännu..
Är ju bara sedan april jag har väntat så...*morr*
Nåväl.. löser det sig så skall jag bli glad igen! Det är sjukt jobbigt att leva när man aldrig vet Om/När det kommer pengar!
Spec. nu när man har lilla skrutt att ta hand om!! Hon kräver ju sitt onekligen!

Idag blir det lek med VackerC.. länge,länge sedan sist och jag har saknat att snacka strunt utanför en telefonlur och bara kunna vara med henne! Jag verkligen hatar på riktigt att det är 20 mil mellan oss sötnos!
Sedan skall jag nog dra med henne ner på stan oxå .. ev. fika/glass och apoteket. Hej amningsinlägg och magdroppar till liten!

Igår hade vi förresten besök av Moster Jen och amysen och Moster Emma och Martin.. Hur trevligt som helst!! Sanna fick ännu mer paket, jag fick blommor och så grät jag lite : )
Bara liite hormoner! Hehe!
Tack för besöket och välkommen åter!! Snart!

Jag börjar fundera på hur länge jag skall stanna här.. Det är lite småkämpigt när man är van vid att vara själv i princip 24 timmar om dygnet till att vara Med någon lika lång tid..
Tro inte att jag inte är tacksam..för det är jag. Jag inser att jag aldrig hade klarat mig utan mamma de här snart två veckorna.. och vi har haft mycket mysigt oxå!! Men jag saknar min lägenhet, min dator, min trygghet och mina vänner i Göteborg.. Jag saknar min Carina!
(saknar ni mig?)

Jag undrar om jag vågar hoppa i duschen nu medans lillfis sover.. hon har en tendens att vakna varje gång jag skall göra något.. Wish me luck och ha finaste dagen!

Och ja, min blogg är inte så spännande just nu kanske.
Men det kan bero på att jag inte gör så mycket mer än att mata/byta blöja/sova (när man hinner)

Ta hand om Er nu!

//E

Kommentarer
Postat av: Michis

Tror inte att någon räknar med att det ska vara tokspännande för oss läsare. :D

I alla fall gör inte jag det.

Jag förstår att det som är mest spännande just nu är din LillÄlskling och det ni gör - en helt ny människa i världen och så ska ni lära känna varandra ju!



Bloggen får väl vänta! :)

2008-07-22 - 10:55:39
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh vilka goa kinder!!!

2008-07-22 - 12:01:27
Postat av: Anonym

Prova att vända handtaget upp-och-ner så man öppnar med att lyfta handtaget istället. hoppas du förstår hur jag menar. Det brukar funka på katter och även senare när dottern blir äldre och inte skall öppna dörrar och sedan klämma sig osv..

2008-07-22 - 18:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0