Förälskad.

image17
Nybäddat är mys!



Nej, jag är kanske inte förälskad på det vis ni tror, men visst är jag kär.
Jag är kär i varm saft, Morten Abel (the september when), hemmakvällar med gosig katt och älskade vänner som alltid finns när man som mest behöver dom.. eller minst för den delen. Poängen är att dom alltid är där!
Sedan är jag lite förälskad i rentvätt, nybäddade sängar och långhåriga dräggpojkar med för den delen. Det sistnämnda gärna i kombination med det föregående.. Alltså, renbäddade sängar och varm saft!

Under en och samma månad har jag lyckats gå på bio inte bara en utan två ggr! Jag kan då tillägga att jag i princip varit på bio tre ggr sedan 1997. Mellan 97 och 2008 såg jag: Titanic, Tiggers film och Hitta Nemo.
Den senaste månaden har jag sett: Morgan Pålsson, en världsreporter... som till en början verkade seg och tråkig men utvecklade sig riktigt bra och det var nästan tråkigt att den tog slut. Men det är klart. Det är väl de som klassifierar det till en bra film. Att det sedan var i sällskap med "praktiken" gjorde det till en bra och trevlig upplevelse.. Samt gratis ;)
Den andra filmen sågs igår med Jen. Vi såg Juno. Filmen om den 16 åriga flickan som blir gravid. Jag måste faktiskt erkänna att jag tyckte den var mycket bra! Och sedan att både jag och jen (skyller på hormonerna) grät som barn i slutet är väl även det ett tecken på att filmen var bra! ^^
Och att vi började våran dag med Kinamat och avslutade med Greys innan hon var tvungen att åka hem gjorde dagen alldeles förträfflig och njutbar! Helt slut var man dock när man kom hem!
...Man är ju ingen ungdom längre...


Har dessutom träffat en författare vars bok jag läste nyligen. Vildsvinet av Renzo Aneröd. Googla honom, leta upp boken och läs den! Genast! Den är fantastisk!
Var min lärare som tipsade mig om denna då hon antog att jag skulle gilla den.. och visst gjorde jag det.. Och sedan.. upprörd som jag var efter ha läst boken så mailade jag henne... Och som hon sade en vecka efteråt när jag träffade henne: Oj, jag råkade visst vidarebefodra ditt mail till honom.
Haha.. Jasså, det gjorde du!
Till saken hör väl att hon känner honom bra och han letar folk att intervjua/researcha på inför den pågående boken han skriver samt att han och vän om jag uppfattade det rätt skall göra en dokumentär.
Så well, det slutade jag fick ett mail med en frågan om vi kunde ses och prata lite, dricka kaffe.. Jag nekade först då jag är livrädd för folk, speciellt nya människor och speciellt människor jag på ngt vis ser lite upp till .. Men jag kom underfund med att jag skulle ångra mig om jag vägrade.. så vi träffades. Och det var trevligt! Han var en lättsam, trevlig kille med fötterna på jorden som inte var varken dömmande eller livsfarlig och skrattade lite åt min dubbelmoral ;)
Det han skriver om är mångkulturer, kvinnosyn, skillnader och likheter, åsikter från allas håll m.m
Som sagt ..googla, köp och läs!

Annars har jag mått jätteilla både igår och idag. Yrsel och konstig puls. Känner mig allment knepig!
Hoppas det går över snart. Man får ju lixom ingenting gjort!
Nu blir det sängen.. ringa ett par samtal och sedan sova alldeles tills imorgon! :)

Ta hand om Er!

//E

Kommentarer
Postat av: Tezz

ååh JUNO den vill jag också se!!!!! åh kinamat va gott!! :) Va modig du är som träffade författaren, de var bra gjort *stolt* Ska allt läsa boken jag med, för nu blev jag nyfiken!! KRAM Tezz

2008-03-29 - 21:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0