I Can´t Wait!


Sötaste pepparkaksgumman i stan! <3


Det är snart på tid att krypa till kojs. Hade planer på det redan för flera timmar sedan... Men ja, det kommer ju alltid något imellan. Idag var det rensning i bokhyllor, sortering av gosedjur, påbörjad dammning, dammsugning, tvätt och julpyntande.
Ja, jag ger upp. Jag vill ha jul Nu. Så nu tänker jag börja pynta! Inte med allt kanske.. men lite.. eller ja, endel.
Jag är trött på att vänta nu.. Så idag har vi dessutom lyssnat på massa julmusik.

För er som inte vet. Eilert Pilarm - Julsånger. Ladda ner! Han är helt klart skönast!

Gårdagen spenderades på spädbarnsgrupp, fikandes med Jenny och vandrandes med Mia och Dotter i Nordstan. Jag lotsade oss snabbt ut därifrån dock. Alla dessa j*vla människor. Gah. Jag gillar det inte. Jag är nog ingen vidare peoples person! At all faktiskt!
Vid sex begav vi oss till Kungsbacka.. Mysig tågresa samt en liten minipromenad. Liten älsk var dock fruktansvärt skitarg eftersom hon inte fått mat på säkerligen två timmar och trodde hon var döende så ja.. gallskrik hela vägen från tåget och hem till pojken. Med något darrande nerver fick jag iaf ringt pojk och bett han komma ner och hjälpa till med vagnen.. typ 6 trappor upp utan hiss. Yay?! Not!
Men ja, snäll som han är sprang han ner och hjälpte oss upp.
Gitarrspel och en hel massa pratande..  Matte kom dessutom oxå vid halv tolv så vi blev sittande uppe allihop tills kl var bortimot 3.. Men då glappade allas ögon och den ena gäspade större än den andra så då kröp vi isäng...

Liten älsk sov tills halv nio idag. Jag trodde det var något allvarligt fel på henne eftersom hon inte vaknat men .. petade på henne.. så hon vaknade.. host.. men nej, inget var fel.. hon sov nog bara skönt! Men då blev det iaf matande .. en timmes lekande .. sedan blev hon trött så då kröp vi alla tre ner i sängen och hade siesta.. Hur fint som som helst. Det är sådant som förgyller dagarna..
Dom där lite längre morgnarna, med tunga rörelser och varma kroppar som slingras in i varrandra.. bäbisjoller och bäbisdoft när man alla tre ligger så tätt att man kan snusa varrandra i nacken..

Nåväl.. han var tvungen att jobba och jag vill inte rubba för mkt på lillälsks rutiner så vi insåg att det var bäst att åka hem idag.. Sova i sin egen säng och allt det där..
Och det gör hon sedan flera timmar tillbaka.. Ljuvligt att hon oftast är så lätt att lägga .. Man hör ju alla dessa skräckhistorier.. huva. Gråtande, skrikande barn och så.. Mitt barn är inte så.. ännu iaf : )

Well .. imorgon är det skola. Igen. Jag tycker inte det var länge sedan sist. Och jag har knappt läst så det blir tokplugg även imorgon innan skolan.. som vanligt!
Skärpning, Elin!

Nåja.. ta hand om Er mina fina.

//Liten Supertrött E...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0