Förlite sömn skadar inte ... ibland :)


Jag har kommit att avsky helger. Vissa hatar snö och vinter, vissa hatar kaffe, vissa hatar blommor.. Jag hatar helger.
I varje fall som det är nu.
Helgerna har blivit som ett bittert slag i pannan: Du är ensam Elin, du är så jävla ensam.
(och ja, självklart har jag skrutt och hon är finast i världen och förgyller mina dagar massa men...)
Det är lixom något med de ensamma kvällarna, vuxna konversationer...
Och i min värld är folk (läs:de flesta) ute varje helg eller ev. åker bort.
Och nej, jag menar inte det är folks jobb att underhålla mig på helgerna eller liknande. Jag försöker bara förklara min känsla..

Jag tror dock denna känslan avspeglar en hel del annat som jag saknar/längtar efter i mitt liv. Vad det är vill jag inte gå närmare in det här inlägget.

Anyway.. Jag satt här i min bitterhet igår.. Övertygad om jag var ensamast i världen och allt det där ni vet..
Jag förmodar att ni alla har känt känslan någongång?

Spenderade som vanligt kvällen på msn och vid 21 tänkte jag skicka över bilderna på Miika och Sanna till honom och sedan gå och lägga mig.. passa på att ta igen lite förlorad sömn.. Det kändes behövligt...
Men istället för detta så blev jag sittande kvar i eeh inte mindre än fyra timmar.. När klockan närmade sig ett var jag tvungen att säga .. Hej, nu går jag och lägger mig.. vi hörs imorgon.. varav det kommer direkt: Vill du att jag skall komma och sova med dig?
Haha. Vilken oerhört dum fråga...! Sagt och gjort .. Pojken hoppade in i taxi och var här inom en halvtimme..

Mina tankar om 10 timmars sömn och en utvilad morgon är bara att glömma för jag tror inte jag har sovit mer än max två timmar inatt.. Men ack så värt det.. Vi blev liggande uppe till fyra innan vi kom i säng och ja, tiden gick så alldeles för fort helt enkelt.
Men tänk vad sånt inte spelar någon roll alls bara man mår bra?!

Jag skall snart lägga skrutt en liten stund igen .. ögonen går i kors på henne och då skall jag passa på att krypa ner i sängen igen.. tänkte nämligen att det var elakt att väcka han halv åtta när han skall repa tolv..
Ibland är jag fasligt omtänksam! :)

Well .. off for some morgonmys.

Kommentarer
Postat av: Jen

Ho ho! Känner igen det där med sömn.

Man tror att man ska få vila upp ordentligt, men lyckas ändå hitta på nåt bus som gör raka motsatsen med en.



Jag sitter inne varje j-vla helg,

men just denna är det både p-fest och 50 årspartaj.

Varför ska allt komma på en och samma gång?

Nåväl, släkten går före.

Puss puss

2008-10-11 - 10:29:44
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0