Skolflickor!



Det är viktigt att vara utvilad innan skolan!
11.45

Det är torsdag och skoldag.
Jag önskar jag var mer förberedd .. som varje vecka.. Men denna gång skyller jag på att jag förra gången fick en bok som skulle läsas i tillägg till den vanliga kurslitteraturen.. Boken heter: Hedningarnas Förgård och är skriven av Vibeke Olsson.
Detta är utan tvekan en av de värre böcker jag läst. Har läst ca 220 av 300 sidor och jag överdriver inte när jag säger att jag gråtit minst hälften.
Den är bra .. väldigt bra. Den handlar om livet i Rom på 250 e.kr.
Vi får följa Slavinnan Callistrates liv och hennes kamp för sin egen och sitt barns överlevnad.
Religionen, politiken och samhällsstrukturen präglar oxå boken samt såklart en kärlekshistoria!

Den är väl värd att läsa men kanske inte direkt efter att man fått barn.. Jag har redan skickat två ynkliga sms till min lärare och frågat varför i hela friden hon lurar mig att läsa en sådan bok.. Jag tror hon sitter hemma och ler åt mig.
Nåväl.. boken har tagit fokus från den vanliga kurslitteraturen och jag har inte gjort mer än att läsa igenom det jag skulle .. Inga notater och inga frågor. *suck*
Att komma oförberedd är hemskt!

Och nu kommer jag dessutom snart försent om jag inte börjar röra mig och klä på mig..

Hade besök av J inatt som sov över.. dock var han borta innan jag vaknade... Jaja, det är skönt när gästerna sköter sig själva : )

Well.. skall skynda göra mig iordning innan älsk vaknar ...

Ha en fin dag ni därute.

Nu är snart den j*vla helgen här igen : s

//E

Kommentarer
Postat av: felice

FIN HEADER=)



KOLLA IN WWW.MODEISDELICIOUS.BLOGG.SE

KOLLA IN WWW.MODEISDELICIOUS.BLOGG.SE

KOLLA IN WWW.MODEISDELICIOUS.BLOGG.SE

2008-10-16 - 14:29:00
URL: http://modeisdelicious.blogg.se/
Postat av: Jen

Babe! Du är så himla duktig! Jag är så stolt över dig :D



Ang växtnamnen: Det är ju ändå mitt jobb! :P

2008-10-16 - 18:31:08
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Linda

Guuud vilken supermysig blogg du har o en helt underbar header!

2008-10-16 - 19:56:32
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Cikoria

jag blir alltid lika berörd av att läsa det du skriver. du har orden i din hand och strör dem fantastiskt fint omkring dig! en gudagåva.



härligt att sötnosen vann den fina bollen och tack för boktipset..



ha en skön söndag

2008-10-19 - 09:37:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0