Ja, jag kanske gillar att vara en hemmafru?!

<-- Hemmafru på 2000-talet.


Tack Nenny för ditt förtroende för mig som hemmafru . *mutter*
Jag både brukar och gillar att baka.. Är inte länge sedan jag bakade muffins heller faktiskt.. Så nu har jag både muffins och kanelbullar i frysen.. Eller ja, muffinsen kanske Juha har ätit upp,, Men bakade gjorde jag iaf.. Och nu blir det till att baka rosenbröd.
Har noll kroner och ingen frukost så då tager man vad man haver och slänger ihop till lite frallor..

Kom och fika anyone? :)

<-- Första plåten bullar var klar :)




Och nu några timmar senare är frallorna klara.. Blev kanske inte rosenbröd eftersom jag bytte ut hälften av mjölet mot vetekli.. (ja, jag gillar grovt bröd bättre) och vallmofrön hade jag inte råd med så det blev en liten rosenbröd a´la elin special idag. Underbart gott blev det iaf. Tänkte nog baka en sats till imorgon och ta med lite till mamma.. Nybakat är ofta uppskattat..



Och idéen till brödbaket kom igår när vi blev bjudna hem till Mia på nybakat.. Tack Mia! :)

Såhär såg det ut med sötnosarna när vi hälsosamma mammor gick ut för att förröka oss på balkongen ^^



Nu är det dock dags att sova.. klockan är alldeles för mycket som vanligt och imorgon är det skola och jag måste hinna plugga på morgonen eftersom min diciplin dog idag :s

Jag, Litenskrutt och goskatten tackar för oss och återkommer imorgon :)

    

Kommentarer
Postat av: Jen

Ha ha! "Föröka"...misstolkade det ordet först.

hehehe!



Åhh, plutt! Vad stolt jag blir....

Önskar bara jag vore lite mer som dig... :)

"Baka baka liten kaka"

2008-09-11 - 09:58:44
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

Here we go again!

Du har blivit nominerad :)

2008-09-11 - 10:34:50
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Joanna

Vad du är flitig, sötsyster! :D Jag önskar jag också kunde baka och sånt, men jag är värdelös på det, tror jag. Det var så länge sedan så jag minns inte hur man gjorde :P massor med kramar till er

2008-09-11 - 15:10:30
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: Jen

Och du mig! :)

Jag har inte valt än, tänkte fel,

så sista dagen är idag.

Om någon timme eller 2 får du veta... :)

Puss puss

2008-09-11 - 17:04:58
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Mumari

Tack så mycket :o) Bloggkoll är en smart grej ;o)

Vad duktig du är som bakar och står i! Det borde jag göra oftare.....men min tid tycks ha försvunnit!!

2008-09-12 - 11:30:36
URL: http://mumari.se/
Postat av: Cikoria

önskar jag kunde lätta lite på den börda du bär. jag vill inte fråga för mycket, men jag tänker på dig ofta och hoppas att du kommer igenom snart. Hösten är en ljuvlig årstid, min favorit också, men jag älskar sommaren också eftersom jag är en strandräka efter att ha bott invid havet i 20 år.



jag har ett telia kontantkort, abbonerar på sms-paket, 99:- per 30 dagars period ger mig 5000 sms att skicka. jag har också något som kallas "flexibel" som gör att jag ringer gratis till alla med telia mobiler. jag laddar min telefon för max 250:- i månaden.



Kram till dig

2008-09-18 - 18:42:39
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0