Det här med att bli frisk...



Jag känner att det där humöret pendlar hemskt nu förtiden. Det är inget som jag menar men som jag inte kan rå över.
Jag vet inte om det finns något att skylla på ... kanske är det för att man aldrig blir frisk?
Man är konstant trött, ett blodvärde som faller, infektion och penicilin. Igen.
Och jag vet inte.. Jag är mest bara väldigt trött.
För egentligen så har man faktiskt inte tid att vara sjuk... Man skall vara en bra, glad och aktiv mamma på dagarna.. på kvällarna skall man städa, laga mat och plugga.
Och tiden räcker verkligen inte till om man måste vila och pausa hela tiden.. eventuellt vara död en hel kväll som det varit nu på sistone.

En viss blödarsjuka gjorde att jag svimmade två gånger på natten här för en vecka sedan.. Ytterst läskigt..
Var på väg till toa .. vaknar mellan bordet och sängen..  Efter vad jag tror kan ha varit en längre stund fick jag tag i tele och beger mig till mitt mål: Toa...
Samtidigt förstår jag att jag måste ringa M och be henne ringa och kolla mig på morgonen..
Ringer och hinner säga.. : Maria.. jag har svimmat ... jag tror jag kommer ..jag mår iiii... Pang, bom.. Så svimmade jag visst igen.. Rätt in i väggen.
Maria stackaren hade ju varit livrädd och ropat och haft sig... Dock efter några minuter hade jag svarat på tele igen och på alla fyra kunde jag krypa bort till sängen.. att ta sig upp i den var det inget snack om.. men jag fick dragit ner tecket på golvet och där låg jag...

Och ja.. tre timmar senare var det till att gå upp och vara en bra mamma..



Mia var i alla fall så himla söt och kom med nybakade frallor som hon fick tryckt i mig på morgonen och barnen fick busat en stund!
Ovärderligt med sådana vänner! <3



Jag vill ha semester för bövelen!! Jag vill bli frisk! Nu!! Genast!
Jag är så trött på den här skitkroppen att jag vill kräkas!

Oh well.. Snart börjar skolan, det är snart höst... förhoppningsvis kommer det massa snö.. och ja, jag borde väl försöka glädjas åt det antar jag!

Och dessutom har jag ju den vackraste lilla trollungen med. Inte att förglömma! <3

Men nu är det natten. Det har det varit länge.
Men var tvungen att ta tag i massa viktiga papper som skall in och det är lättare när liten inte är vaken helt enkelt!

Så ja.. godnatt mina vänner!
Hoppas ni får en riktigt mysig söndag med värme, omtanke och närhet!

Kommentarer
Postat av: Jen

Sötaste lilla gullunge!

Det låter ju hemskt detta...svimma och allt. :/

Du får ta hand om kroppen:

*Lägga dig i tid

*Äta nyttigt

ehh, fuck it!

Sådant kan inte jag heller...

Men ändå. :)



Mysig söndag vete fan.

Här ska det städas och imorn är det jobb.

-ångest-



Jag älskar dig och saknar dig!

2009-08-16 - 11:30:50
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: T

Du är den mest trogna läsaren jag har, som alltid presenterar sig, det är bra, så att jag vet att du still hanging on ;)

2009-08-16 - 18:34:00
URL: http://www.starfucced.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0