Utmanad i Urk-Mat!




Jag har blivit utmanad av Söta Jen.

Man ska skriva ner 5 äckliga/dåliga maträtter,
och sedan skicka dom vidare till 5 andra bloggare
för att se om dom vill/vågar äta det jag skrivit ner.
Vidare skall man se om man vågar/vill äta nåt från utmanarens lista.
Hänger ni med!?



Jen´s Urk-lista:

  1. Blodpudding - Nej, det skulle aldrig falla mig in. Det är ..Blod.. Någon annans dessutom! Nasty!
  2. Lever - Jajjemen.. älskade lever för något år sedan i alla fall!
  3. Ostron - Jag fortsätter hävda att döda, dallriga saker Icke skall ätas!
  4. Tunga - Absolut! Det är en delikatess.. Eller ja, iaf Kotunga! ;)
  5. Grisfötter - Alltså.. om man ser vilken kroppsdel det har varit så avstår jag oftast!




Jag förmodar att ett av skälen till att Jen utmanade mig är att hon vet att jag är ..ehm.. slightly kräsen?
So.. jag bekänner..

Här kommer Min Urk-Lista!

  • Tomater - Dom är slemmiga och gäggiga.. Allt som har den koncistensen går Bort!!!
  • Fisksoppa - Alltså.. det blir som slamsor som lägger sig längsmed inuti halsen! Urk!
  • Grädde - Smakar Tjockt! Urk! (nej, jag är inte rädd för fett men för koncistens!)
  • Mjukost - Återigen.. slemmigt, smakar tjockt och det är geggigt.. scary!
  • Kött med slamsor/senor/fett i .. (gäller även pålägg) - Ja, ni känner själv hur det krastrar mellan tänderna.. den vidriga fettsmaken, hur det växer i munnen.. får jag i mig sånt så är hela middagen förstörd :S


Jag utmanar:

Lina

Josefin

VackerC

MamTezz

Paxie


Kommentarer
Postat av: ina-bina

När jag har satt fast hjärtan på namnsmyckena innan, så har jag satt dom så att de är något kortare än själva brickan/brickorna. Men jag har aldrig haft ett hjärta när jag har två brickor, tror nästan det ser mycket bättre ut när hjärtat hänger en bit nedanför.



Gör det nånting? (Eller hur vill du ha det, tror du?)

2009-02-21 - 01:10:19
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Cikoria ( oinloggad)

hej. lite annorlunda smakupplevelser mot de jag har. Jag kan hålla med om ostron och mjukost. wokade körsbärstomater är gott. jag avskyr mjukt bröd, avskyr allt som kletar fast i tänderna.



2009-02-21 - 11:29:17
Postat av: Tezz

OJ jag är utmanad =)

Va kul=)

2009-02-21 - 12:46:54
URL: http://mamtezz.blogg.se/
Postat av: Jen

Ha ha ha! Du är så fantastiskt underbar! :)

Jag kan faktiskt äta allt på din lista...

förutom det där köttet.

Ungefär som när man käkar falukorv och tuggar på någon stenhård benbit mitt upp i allt.

Ugh! Spyfärdig...

2009-02-21 - 13:33:32
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0