Help! Hilfe!! Älskade baarn!



23.27

Jag tänkte börja med att skriva att det inte är mycket som skrämmer mig men då ljuger jag.
För jag är ganska ofta rädd. Faktiskt väldigt ofta. För det mesta. Jag är en av de människor jag känner som har mest märkliga fobier för konstiga saker...
Jag är lättrörd, paranoid och lite bitter...
Men ganska ofta kan jag dölja alla dom här sakerna. Jag kan låtsas som att dom där sakerna inte påverkar mig alls trots att dom egentligen rubbar hela min existens.

Men just nu, ja just nu gråter jag och gråter jag och gråter jag.
Liten Älsk är sjuk, hon har 39 graders feber och jag är på randen till ett nervöst sammanbrott. Älskade lilla barn.
Jag har aldrig känt mig så makteslös i hela mitt liv.
Hon är så himla liten och varm och gnyr och gnäller och gråter.. kan inte sova och mår inte alls bra.. just nu har hon förvisso somnat.. Mat vill hon inte alls ha.. lite vatten har jag dock fått i henne och i övrigt har hon ätit bra tidigare idag men...
Alvedon har jag testat att ge men allt spottas ut.. att blanda i mjölken är ju oxå lönlöst eftersom hon inte dricker :(

Tips? Hjälp?????

Vad i hela friden skall man göra?? Jag är så satans rädd att det gör ont i hela ryggmärgen på mig!!
Hon hostar lite, lite ... nyser inte, snorar inte.. kan det vara tänder? Eller förkylning? Eller något annat livsfarligt??

Att vara ensamstående är i 99% inga problem alls.. Men just nu hade jag gett min högra hand och min vänstra för att få ha någon här att dela allt det här med.
Jag går sönder!!

Mitt stackars,stackars älskade barn :( :( :(




02.41

Fram tills nu har liten sovit ungefär fem min i taget och gallskrikit mellan varven sista timmarna....
Jättehård i magen men inget ville komma alls på hela dagen och nästan inget igår.
Så nu såg inte hennes mamma någon annan utväg än att ta en oljad tops och peta .. ja, ni vet .. där.
Och plötsligt, som ett brev på posten kom det två cementklumpar och ungefär en liter till. Hur bra som helst!!! Varför har jag inte testat detta innan?
Febern är ju såklart kvar men förmodligen så har hon inte lika ont i magen och kanske kan få sova bort det mesta av febern!!

Men jag säger det igen. Fy fan! Låt mig aldrig vara med om det här igen!
Nu skall hon banne mig vara frisk tills hon är 40 och har flyttat hemifrån!

This is breaking my heart!!!!

Ps:
Tack till Tumadre för snabba svar och hjälp!! Kramar och ett fång rosor till dig!

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Alice har haft hög feber förut, men oroa dig inte - det är VANLIGT bland små barn. 40 graders feber är jobbigt för man skulle praktiskt taget kunna steka ett ägg på barnets rygg. Jag vet, och det är hemskt. Trots allt brukar det gå över inom ett par dagar.



- Prova ge alvedon supp (i rumpan-tabletter). De kommer garanterat inte spottas ut. Dessutom får ho inte avsmak för mat eller flaskan.'

- Klä av henne och var inte rädd för att kyla ner henne med en kall handduk (har fått det tipset både av sjuksköterskor och min mamma som har fem egna barn - det låter hemskt att göra så men det svalkar!).

- Ha en vattenflaska tillhands hela tiden och försök få i hennne vatten. Om ändå bara lite i taget...



KRYA PÅ LILLTÖSEN!!

2009-01-23 - 23:46:44
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Om du inte har möjlighet att be nån vän eller släkting springa över med supp, så har man inget val. Det är ju ändå lite kyligt ute så hon blir nog inte plågad av att ta sig ut, om man bara lyckas klä henne rätt. Och stå ut med lite skrik (eller så sover hon ute i den friska luften efter alla vaknätterna!)

2009-01-24 - 11:45:56
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre
Postat av: Annica

Hej! Vad kul att du hittade in i min blogg och gillade den. Tänkte titta förbi och tacka men såg att du hade problem.

Hur mår liten nu? Kan bara hålla med allt som Tumadre skriver. Emil hade också jättehög feber ibland när han var liten. Och kyla av honom och Alvedom supp var det bästa botemedlet. Tänk inte på att hon inte äter. Det är inte så farligt. Vätska är viktigare.

Hoppas att liten snabbt blir bättre nu.

KRAM!

2009-01-24 - 15:40:58
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hej vännen

Hur går det för er där hemma?

Det är ju så hopplöst då dom är sjuka de små liven. man känner sig så maktlös.

Har du ingen som kan kuta till dig med alvedon av supp-modell. Det är ju liksom världens bästa uppfinning.

Hoppas att det löser sig för er, och att lilltjejen är bättre snart.

En sak till. Om febern blir på tok för hög, tveka inte att ta henne som hon är och gå ut i friska luften en stund.

Det må vara kallt, men det är så sjukvåden gör om man kommer in medd et spädbarn som har hög feber.Ta hand om er.

Kram

2009-01-24 - 19:24:17
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Martina

Mjo, jag tror också på Alvedon - supp, även om jag inte tror på tabletter och inte sådana som levern tar stryk på, tex som Alvedon då.. men en är ju ingen fara. men ger du henne en supp så blir det svårt för henne att spotta ut den :P:P

Hoppas hon blir bättre snart.

Ta hand om dig med.

2009-01-24 - 23:40:36
URL: http://marcl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0