Regngrå Trettondag!




På morgonen idag var det grått och regntungt i luften men med tanke på att man har LitenSak som behöver luft och nya intryck bestämde vi oss för att ringa Mia och ta tag i oss själva och bege oss ut i ruskvädret.
Trots plussgrader var det en attans bitande kall vind som blåste på oss!

Vi hoppade i alla fall på första bästa vagn, åkte till Järntorget, strosade runt i Haga för att sedan vända stegen in mot stan.. Väl framme började två små flickor bli hungriga så då var det bara att hoppa på första bästa vagn tillbaka till Ghetttot igen för att gå till Jerkstrands Café och ge de små lite mat innan vi begav oss hem var till sitt..
Massa frisk luft till de små och lite motion till oss vuxna. Perfekt!
Det är helt klart ett nyårslöfte att börja gå fler och längre promenader!

Nu har vi dessutom installerat sittdelen i älsklingens vagn så hon ser något när vi är ute. Tydligen väldigt uppskattat.. Så tyst och snäll har hon inte varit på veckor när jag haft henne i vagnen :)
Ja, tänk så stor min lilla börjar bli..

Min Dotter.. det känns fortfarande konstigt att säga.
I snart 6 månader har jag varit mamma till denna vackra, lilla underbara skapelse .. Fantastiskt..
Och när jag tänker på det blir jag varm av lycka.
Hon är den som gör livet värt att leva!
Vissa säger att hon kom som min räddning i en j*vligt svår period. Jag är berädd att hålla med!
Den bästa räddningen av de alla!

Nåväl.. nog med sentimentalitet.. Det håller inte!

Och som en avslutning på en helt vanlig regngrå tisdag kom kvinnan i mitt liv på besök.

Älskade Martina som både blev spydd på en och tre gånger, skrikit på och gosat med.
Martina är helt klart den perfekta lekkamraten!!
I varje fall tills älsklingen börjar prata! :p
Pedagogisk är nämligen inget ord som beskriver min Martina! ^^

 

 




Nu är det dock dags för sängen. Jag har varit en duktig tjej och läst igenom alla mina psykologi anteckningar om de olika perspektiven och lite annat så nu kan jag sova med gott samvete.. Eller ja, någonlunda i alla fall. Imorgon blir det till att antingen läsa historia eller börja leta fakta till psykologi uppsatsen.

Dröm sött ni därute!

 


Kommentarer
Postat av: C

Meen Vacker, kom nuu. Låna pengar av mig nickar

Komsi komsi..

Sakna massa!!

pussa på

2009-01-07 - 02:11:03
URL: http://vinterskugge.blogg.se/
Postat av: Martina

Haha, jag ser inte alls galen ut på den bilden, galna tant Märta skall lära Sanna allt hon kan!!(slida,slida,slida,snoppsnoppsnopp!) Heja-ramsor är min grej!

2009-01-07 - 07:22:57
URL: http://queenofparanoia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0