Spela spel och äta mat!




Lilla dockan har blivit så stor... På kortet var hon tolv dagar gammal och det bästa som fanns var att få ligga på mammas mge och sova. Känns som att det var evigheter sedan. Jag saknar den tiden. Även fast alla tider har sin charm såklart och det är hur mysigt som helst nu med.. Men just den dära bäbisnärheten är obeskrivbart mysig!

Nu är vi i alla fall i Strömstad. Tågresan gick över förväntan och liten skrek nästan inte alls trots att hon var vaken precis hela vägen. Och då skall man ju tillägga att vi lämnade lägenheten 13 och var hemma hos mamma vid 18.30.
Det blir en lång resa för en liten skrutt...

Jag och mamma har roat oss med att spela både alfapet, rummikub och äta Fondüe. Lovely!
En lugn och mysig kväll med andra ord.
Imorgon blir det lek med VackerC. Jag längtar!

Och snart är det fylla år som gäller... Igen. Jag tycker nog jag fyller oftare än alla andra. Måste vara därför jag börjar bli så himla gammal! -suck-

Nåväl... dags att göra klart nattmat till liten, ta en sista ciggarett och inta ryggläge.
Att surfa på modem suger pung.
Ursäkta uttrycket!

Ta hand om Er!



Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej hej.

Va skönt att resan gick bra. Barn har en väldig förmåga att överaska vid sådana tillfällen. Jag kommer ihåg första gången vi skulle åka bil till svärmor i Stockholm. En tripp på drygt 40 mil.

Men det gick finfint. Han satt där i sin stol och kikade, sov lite, åt lite och kikade lite till. Det gick toppen.

Ha det så trevligt i helgen nu.

Kram

2009-01-31 - 08:28:00
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Tezz

Hej!!

skönt att resan gick bra, antar att du redan har fullt med leksaker med, men detta är ju ett ypperligt bra tillfälle att läsa böcker med ljud och sånt.. =) hon börjar ju bli såå stor=)

snart babblar hon ju för fulla muggar :D

Tänk va fort det går!



jaaaa bebistiden när de är sådär pytte och nya är såå obeskrivligt underbart, och så luktar bebisar underbart!



Hoppas du har en toppenhelg :D



KRAM Tezz

2009-01-31 - 12:23:25
URL: http://mamtezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0