Vad har jag i vänte?



Nytt år, nya chanser, det är väl så dom säger dom som vet?
Och det är dags att göra om, göra rätt.
Så säger man nog kanske varje år förvisso!?

2008 var överväldigande.
Den vackraste dottern föddes, jag bröt med det mesta från mitt tidigare liv, jag började planera för en framtid som jag tidigare inte trodde fanns och otippat blev jag kär.
Om du vill ha mig, nu kan du få mig så jävla lätt


Jag tror jag har bestämt mig för att bo kvar i lägenheten och börja rusta upp den istället för att leta ny. Det känns som en bra plan.
Det är hopplöst att få en lägenhet när man är kräsen på vart man vill bo och har begränsad ekonomi.
Och på något tvistat vis så trivs jag bra här i mitt Ghetto.
Det är .. tryggt.. Jag känner mig hemma här.

Skolan har dessutom börjat igen och det skall bli skoj att läsa ivf 3 av 4 kurser!
Svenska C, Psykologi B och Soc. behandlingsarbete. Historia A (halva kursen) är väl tyvärr ett nödvändigt ont. Skulle ha läst en femte kurs men pengarna räcker verkligen inte till, till skolböcker så det får väl bli nästa termin.

Vad 2009 har att erbjuda har jag ingen aning om.
Jag hoppas att det kommer innebära bra betyg, Självklart massa bus och äventyr med liten älsk, en renoverad lägenhet, sommarbus, parkhäng, badande, 1 års-firande, vännerkvällar, och att man träffar en viss pojke lite oftare.


Well .. det återstår väl att se.
Saker blir aldrig som man har tänkt sig!

Just nu längtar jag efter VackerC, Dan Dryer, Winnerbäck och en flaska Parador!

Gott nytt år igen.. ffs!




Kommentarer
Postat av: Tezz

så lite så=)

Du är ju mitt blogg godis ;)

Vet inte vad som hände med texten..liten N klickade på datorn... vad vet ja inte..

är texten lika pytte för dig som för mig i senaste bloggen??

aja får kika på de imorn om ja hinner.. KRAM<3

2009-01-11 - 02:19:01
URL: http://mamtezz.blogg.se/
Postat av: Cikoria

du har karaktär i mängd, du vet bara inte om det ;)

när det gäller matvanor så vet jag precis hur det är med sug efter sådant man inte ska äta.

vet också att ju mer man försöker låta bli att tänka på det desto mer sugen blir man, till slut faller man för frestelsen i alla fall.



mitt tänk numera är att intala mig att jag är sugen på annat, typ frukt.

det är också tillåtet att ta EN kaka när jag fikar med någon.

lättare att avstå om man inte har det hemma. mineralvatten ist för läsk..

det går att ändra smaklökarnas inställning till vad som är gott.

köp inte heller lättprodukter, bättre med äkta vara i mindre mängd.



KRAM

2009-01-11 - 12:45:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/
Postat av: ina-bina

Ja, varför måste folk sätta sig själv i fack? Måste man ha en titel på bloggen, mer än själva bloggnamnet? Jag bara ÄR, jag vill inte bli kallad något jag inte är...

2009-01-11 - 14:54:26
URL: http://inabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0