Hur gör jag då?



...I`m just a dreamer...



Jag har landat i Strömstad nu. Rättare sagt igår.
När jag gick ut ur bilen så såg jag grannens barn och jag fick en sådan där aha-upplevelse...
Solen sken och jag drog ett djupt andetag och kände hur mycket friskare luften var här.. och när jag tittade på Linnea så såg jag en brunbränd lycklig unge.
När jag tänkte lite närmare på det senare på kvällen insåg jag att barnen faktiskt ser mycket friskare ut på landet.
Det är egentligen ingenting som jag har tänkt på innan. Men självklart är det logiskt!

Här leker barnen ute, dom använder sin fantasi och regnar det är det bara en bonus. Ungefär.
I storstäder blir det inte riktigt samma sak. Det finns inga skogar, bäckar och berg. Det finns inte samma möjligheter helt enkelt. Det är sorgligt.
Lille Skrot har sina bästa vänner i Göteborg. Jag med. .. och det känns tungt att eventuellt flytta därifrån med henne.. Samtidigt som jag önskar att hon skall växa upp på landet och allt det här.

Dessutom är det faktiskt... tyvärr... så att det inte alls är lika accepterat att vara ensamstående i en småstad som i en storstad. Så är det bara. Man kommer inte in lika lätt i gemenskaper och jag undrar lite om man kommer känna sig ensam efter ett tag?

Herregud, jag blir galen av allt tänkande.. Kunde det inte bara ha varit närmare? Lättare?


Vad hade ni gjort? Utifrån perspektiv som miljö, vänner, skola, möjligheter?

Jag behöver alla råd jag kan få!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Där du är lyckligast, där blir även din dotter lyckligast. Puss din Josefin

2009-07-27 - 20:08:14
Postat av: cicci

ja det e svårt det där. Jag e oxå sån som du. Jag trivdes inte riktigt i göteborg fast jag älskar att vara i storstäder. O jag tycker det e super mysigt i småstäder o jättebra för barnen osv. men jag klarar inte riktigt av att ALDRIG få vara anonym. du kommer nog aldrig känna dig 100% nöjd med ditt val. Vilket det nu kommer bli. Gör en lista på för o nackdelar o jämför. hyr ut din lägenhet ett tag o bara pröva på livet här så kanske det klarnar lite.... puss o kram......fika snart???

2009-07-28 - 00:37:00
Postat av: Jen

What!? Hade ingen aning om att du fixat datorn igen... :/



Vart ska du flytta?

Fattar nada...

Men jag håller med Josefin här ovan.

"Där du är lyckligast, blir även din dotter lyckligast." :)

Puss

2009-07-28 - 13:20:03
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

Åhh, mys att vara hos mamsen! :)

Själv ska jag handla med min imorn...

mindre mys.

Hon och mormor har en förmåga att vråla till en genom affären efter billiga ting.

Du vet: "Titta Jenny hela 40 öre billigare än på Ica!"

Lovely... -host-



Men om nu världen ska gå under så vill jag dö med en gång, inte ruttna i ett virus och inte heller bli uppäten av Zombies (vilket Nostradamus säger).

Det gäller att ha en backup plan.

Kollektivt självmord! :P

Eller kanske man ska ta dagen som den kommer,

och hoppas på det bästa..ehh.



Love to love you!

2009-07-28 - 21:49:41
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0