Graviditeten...En sådan där lista ni vet!

 

 

(Jag var lite smågravid här)


Vilka var dina favorit kläder?
Mysbyxor med hål i grenen, stor t-shirt och knut på huvudet.
Hett!

Vad var din/dina favorit rätter?
Hade ingen speciell rätt ... men det blev väldans mycket kyckling minns jag!


Vad var dina/din favorit dryck?
Ett par liter Te och ett par liter cola om dagen. Minst!


Vad tyckte du inte om?
Det mesta... Lukten av korv på jobbet fick mig att vilja självdö både en och sju gånger!


Var det någon favorit rätt som ändrades?
Chips! Shit, vad hemskt det var.. jag som kunde äta en påse om dagen dog nästan om jag ens såg chips!


Vad var du mest sugen på?
Piggelin... 24/7.


Hade du halsbränna?

Nej.


Hade du sammandragningar?
Nej. eller kanske lite på slutet.. men inget märkvärdigt.


Mådde du illa?

De första 20 veckorna var det katastrof.. Levde på knäckebröd och piggelin.. Och te.

Vilken sovställning var bäst?
På mage fram tills vecka 25 ca. Sedan var jag tvungen att vara foglig och sova på sidan.


När var din BF dag?

Den 11 juli -2008


Gick du över tiden?
Nej, hon kom en dag innan.
(förmodligen för att jag är den enda i världen som hade blivit GLAD om jag fått  gå över tiden)


Hur mycket gick du upp i vikt?
Vad jag VET 14 kg. Men pluss massa mängder vatten på slutet så typ 17-18 kg kanske.
 

Hade du mycket vätska i kroppen?
Massor Massor Massor!


Hur var ditt psyke?
Don´t mention the war som man säger. Det var väl sådär... paranoid och skräckslagen inför förlossningen. Den vägrade jag ju dock diskutera i 9 mnd men... det var tvärstopp. Min standardkommentar var: Ett ord om den jävla förlossningen och jag GÅR härifrån. Hehe.
Nämde jag att jag har sjukhusskräck? :p


Gnällde/klagade du?
Ohja. Men oftast till Pax och VackerC.


Vad trodde du det var för kön?

Tvärsäker på pojke. "Han" gick under arbetsnamnet Tarzan och skulle döpas till Nathaniel.


Visste du vad det var för kön?
Eh, nej. Det behövde jag inte. Jag visste ju!
 

Var du rädd för något?
Allt och lite till. Från tre ögon, till inga armar, kolik, aids och allt möjligt annat!

Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
En jävla massa bedövning, EN personal, snabb och självklart utan komplikationer.
(inget av det inträffade dock)
 

Hur ser du på graviditeten idag?
Alldeles, alldeles förjävla underbart! Jag längtar tills nästa gång. OM det nu blir någon!
Helt klart bland det mysigaste, tuffaste, bästa jag gjort!



Kommentarer
Postat av: ina-bina

Hihi, vilken tjockis du var! Gravidmagar är det absolut vackraste som finns (okej, bland alla andra vackraste saker!) <3

2009-05-16 - 22:08:05
URL: http://inabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0