Neger... är det verkligen fult det?


Älskade Darlinka

Den här kommentaren fick jag av Jen idag efter att hon läst min lista ang. tisdagen.
Jag känner mig manad att svara öppet så ni alla får vara med och dela detta med oss och ev. uttrycka eran åsikt!

Jen om Tuesdays history.:
Ha ha ha! Jag skrattar så jag nästan kissar ner mig. :D
Neger är ett fult ord babe, det ska man inte säga... -tss- ;)
I övrigt så var det en himlans fin idé att kissa i grannens brevinkast.
Ska nog praktisera det i verkligheten någon dag fram över. :P

Saknar dig massor!




Vi börjar med ordet Neger.
Neger är väl för bövelen inget fult ord? Han (dom) ÄR ju negrer! Vad skall jag säga istället? Han den där svartingen, han den där som kommer ifrån söderlandet? Han den där bruna, mörka, kokosluktande saken?

Alltså.. jag är lessen. Men det känns ju lixom värre! -host-
Jag menar .. Neger är väl ändå ett ..ehm..vad säger man: Lagligt begrepp..
Dom Heter ju för bövelen sååå!

(rätta mig om jag har fel.. kom bara ihåg att jag Aldrig har fel!)

Till nummer två ...
Ang att kissa i grannens brevinkast.. Ok .. inte bokstavligen, för så vig är jag inte.
Men JA, snart.. väldigt snart kommer jag kissa i mitt litermått och hälla ner det i deras brevinkast och sedan hoppas att dom och alla deras jävla vänner trampar i det och får kissblöta sockar dom måste gå hem i!

SÅ GÅR DET .. när man spelar bongotrummor sent in på natten.. ok.. 01-02 på natten samt möblerar om jämt... till alla dygnets tider!
Och Nej, jag skämtar inte!
Det är oaceptabelt!
Sanna vaknar och jag vill mest införa Slakt!

Tröttsamt.. Svar Ja!
Irriterande.. Något så inåt helvete!

Dessutom:  Hämnden är ljuv och kissblöta strumpor (och gärna en dörrmatta oxå) jävligt mycket mer tillfredställande än störningsjouren.

Jag är lessen .. Men sådan är jag!
Take it or leave it!


Och Jen... Jag saknar dig med ;)



Såå.. Får man .. eller Får man Inte säga Neger??

Kommentarer
Postat av: josefin

hahahahahhahahahahahahhahaha får jag skratta mer? hahahahahahahahhaha

2009-05-06 - 23:37:03
Postat av: roxie

klart man får säga neger. Min pappa är neger och säger neger :P så länge man inte använder det i negativt syfte, men i vardagliga språket anser jag inte att neger är något fult

2009-05-07 - 00:03:02
URL: http://schess.blogg.se/
Postat av: Martina

HAHAHAHAHAHAHhahahahhhaa... du är ju så helskön! JAA - jag säger neger.. fast de blir ju arga, men det är inget fel. Men vem fan bryr sig.

2009-05-07 - 00:48:37
Postat av: ina-bina

Haha, jag skrev nyss något liknande :P

2009-05-07 - 01:53:39
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: mumari

*asg*



och jag säger neger.... det är väl inte ett fult ord från början?

Stoooora kraaaamar!

2009-05-07 - 07:06:25
URL: http://mumari.se
Postat av: Olle

Klart man får säga neger.... :) Ska man börja säga Färgadboll eller svartingboll då oxå?? Nä..negerboll heter det.

Jag tycker du ska kissa i brevinkastet...

2009-05-07 - 07:10:24
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Emily

Klart man ska säga neger. Det stod ju för sjutton neger i skolböckerna bara för ett par tio-tal år sedan. Ingen knäppt med det, sen kanske man inte ska säga blå-neger eller blatte, men neger är ett milt namn..



kram

2009-05-07 - 07:46:24
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Martina

Här i förorten får vi faktiskt inte säga neger(fast det gör vi ändå) här skall vi vara så jävla bildade att vi kallar dom"eritrean","gambian","nigerian","somalier" "etiopier" osv!(Vem faaaaan som nu kan se skillnaden förutom dom själv).

Men, kissa i brevlådan är mycket dumt, dom luktar nämligen oftast redan illa..

2009-05-07 - 08:27:51
URL: http://queenofparanoia.blogg.se/
Postat av: Joanna

Tack för dina ord sötsyster!! *kramar massa på

De som yttrar sig mest är väl de som själva inte har barn.

Och dom kan knipa igen sina kakhål tycker jag faktiskt. För vad vet dom om sådana saker?!



Och självklart får man säga neger!

Det är mycket snällare än många andra benämningar som finns.



kram <3*

2009-05-07 - 08:44:19
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Självklart ska man få säga neger! Förstår mig inte på dom som tycker att man inte får säga så eftersom slavhandlarna använde det ordet som något negativt. Men ju mer man använder ett "fult" ord så blir det mer accepterat och neutralt.

2009-05-07 - 18:28:28
URL: http://brothersonahotelbed.blogg.se/
Postat av: Pax

Man får inte säga neger, det är inte politiskt korrekt. Afro-svensk heter det tydligen enligt rapport. Men jag säger neger, det heter neger, har alltid hetat neger och kommer alltid heta neger. Och jag lär dessutom mina barn att akta sig för negrer. stolt

2009-05-07 - 22:22:44
URL: http://tigermommy.blogg.se/
Postat av: Jen

Ahahaha! Kokosluktande sak må vara snäppet värre. :)

Men neger ligger i från slavtiden och är därmed ett kränkande ord.

Å andra sidan vet jag inte vad man ska säga istället.

Ungefär som turk.

Turk säger man om alla som kommer från öststaterna,

egentligen ska man säga indier, pakistanier osv.

Men hur fan ska man kunna vet ifrån vilket land exakt just den negern elelr turken kommer ifrån?

Du har rätt men ändå inte...enligt min åsikt.

Jag anser det kränkande men är ändå full av dubbelmoral och säger orden själv.

Dock inte så högt...in public säger jag mörkhyade.

-präktig som jag är-

tss ;)

2009-05-10 - 22:05:26
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

Och babe!?

Ta bort den jäklans stygga bilden!

Jag skäms...mutter.

2009-05-10 - 22:06:13
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0